پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:04 - 1401/01/09

اشتباه خطرناک همه مون درباره بهداشت بدن

کارگر آنلاین| همه افراد روتین هایی را برای بهداشت بدن از زمان کودکی انجام میدهند اما اشتباهاتی در نحوه انجام برخی از این روتین ها، تاثیر مخربی بر سلامت بدن دارند.

عوض نکردن پد بهداشتی در طول روز

متخصصان؛ استفاده از یک پد بهداشتی در کل روز را پیشنهاد نمی کنند. پد های روزانه باید هر سه تا پنج ساعت و پد های بهداشتی نیز هر چهار ساعت عوض شوند و در صورت پر شدن بهتر است؛ هر دو ساعت عوض شوند. پد های قاعدگی نیز باید هر چهار تا شش ساعت عوض شوند.

نوار بهداشتی
استفاده از گوش پاک کن و اشیای نوک تیز برای تمیز کردن گوش

پزشکان پیشنهاد می کنند که بیشتر از گوش های خود مراقبت کرده و آن ها را با گوش پاک کن تمیز نکنید.در واقع نباید گوش های خود را با چیزی کوچک‌تر از پارچه ای تمیز روی نوک انگشتان خود تمیز کنید؛ همچنین استفاده از شمع گوش نیز توصیه نمیشود زیرا نه تنها تاثیری نداشته بلکه منجر به آسیب نیز می شوند.
لایه برداری و لیف زدن روزانه

پوست بدن هر شش هفته یکبار تجدید می شود و لایه برداری و لیف زدن محکم منجر به تحریک و خشک شدن پوست می شود. استفاده از لیف یک لایه برداری مصنوعی است و تنها دو بار در هفته پیشنهاد می شود.
عوض کردن کفی های کفش کمتر از یکبار در سال

بهتر است کفی های کفش خود را هر شش تا دوازده ماه عوض کنید. کفی های کهنه از کف پای شما محافظت نمی کنند و به دلیل وجودِ باکتری بوی بدی می دهند؛ برای همین پوشیدن کفش بدون جوراب توصیه نمی شود.

کفی کفش
استفاده نکردن از اسکراب برای زیر بغل

متخصصان می گویند زیر بغل نیز نیاز به لایه برداری دارد؛ مخصوصا اگر آن را شیو می کنید. با استفاده از اسکراب و لیف؛ زیر بغل خود را به آرامی تمیز کنید و اگر پوست زیر بغل تان حساس است از شوینده صورت خود استفاده کنید. هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.
استفاده از صابون آنتی باکتریال روی صورت

قوی بودن به معنای بهتر بودن نیست و بهتر است از شوینده هایی؛ مثلِ صابون های انتی باکتریال که پوست را تحریک و خشک می کنن؛ استفاده نکنید. آنتی بیوتیک های استفاده شده دراین صابون ها چربی و روغن های آبرسان پوست را از بین می برد.
استفاده ی روزانه از صابون های آنتی باکتریال برای دست

بهتر است از شستن روزانه دست های خود با این صابون ها خودداری کنید؛ زیرا هیچ مدرکی وجود ندارد که این مواد برای استفاده روزمره و در طولانی مدت بی خطر هستند یا تاثیر بیشتری نسبت به صابون های معمولی دارند.

شستن دست
فشار دادنِ مسواک روی دندان ها

مطالعات نشان می دهد که فشار دادن مسواک روی دندان نه تنها آن را تمیز تر نمی کند؛ بلکه خطر مشکلات بهداشت دهان را نیز افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین