پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:15 - 1401/01/16

خطر سرطان پانکراس این افراد را تهدید میکند

کارگر آنلاین| رشد و تقسیم بدون کنترل سلول های غیر طبیعی در پانکراس منجر به تشکیل توده و سرطان پانکراس می شود، اما سبک زندگی نیز در تشدید ابتلا به این بیماری بسیار مؤثر است.

بیماری مزمن پانکراس

بیماری مزمن پانکراس یا التهاب پانکراس یا لوزالمعده عاملی برای ابتلا به سرطان پانکراس است. خطر ابتلا به این سرطان زمانی افزایش پیدا می‌ کند که شما به یک بیماری مزمن مربوط به پانکراس مبتلا باشید؛ مخصوصا اگر سن تان بالای 60 سال بوده یا سیگاری باشید.
چاقی

طبق اطلاعاتی که وجود دارد، شاخص توده بدنی بالای عدد 30، 20 درصد خطر ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش می‌ دهد. مطالعات نشان می‌ دهد که چاقی تاثیر منفی روی ابتلا به سرطان پانکراس دارد؛ پس باید وزن خود را کنترل کنید. یعنی وزن خود را سالم نگه دارید تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمایید.
دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 هم می تواند علامت سرطان پانکراس باشد؛ هم اینکه خود؛ یک عامل خطر برای این بیماری نیز هست. بیش از 80 درصد افراد مبتلا به سرطان پانکراس؛ به دیابت نوع 2 هم تشخیص داده شده اند.
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی

مواد شیمیایی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پانکراس می شود؛ مخصوصاً در مورد افرادی که ارتباط نزدیکی با آفت کش ها و موادی مانند بنزین یا بعضی از رنگ‌ های خاص و مواد پتروشیمی دارند. قرار گرفتن زیاد در معرض این مواد شیمیایی خطر ابتلا به سرطان پانکراس را بالا می برد.

مواد سمی
سیگار

سیگار باعث افزایش خطر احتمال ابتلا به سرطان پانکراس می‌‌ شود؛ مخصوصاً اگر افراد سابقه ژنتیکی هم داشته باشند؛ یعنی کسانی که هم سابقه ژنتیکی ابتلا به سرطان دارند و هم سیگار می کشند، خیلی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان می باشند.
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه هر کدام از علایم بالا شدید که باعث نگرانی تان شده است، با متخصص صحبت کنید، شرایط را برایش توضیح دهید و سعی کنید که سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و تحت نظر باشید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین