پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:39 - 1401/02/04

درمان بی قاعدگی با محصولات گیاهی

کارگرآنلاین | میدانیم که زنان بعد از سن بلوغ به عارضه قاعدگی دچار و هرماه هفت تا ده روز را درگیر این مساله هستند. بی قاعدگی (یا آمنوره) اصطلاحی پزشکی برای فقدان قاعدگی در زنانی است که باید به طور منظم هر ماه دچار آن شوند.

 

به گزارش کارگرآنلاین داروها و گیاهانی که به هر دلیلی ایجاد قاعدگی می کنند امناگوگ ها (قاعدگی اور) نام دارند. قبل از پیدایش داروهای شیمیایی، زنان اغلب به دو دلیل از این نوع گیاهان استفاده می کردند. برخی به ان ضد آبستنی، چون عوامل زیادی برای این کار در دسترس نبود، و برخی دیگر برای درمان بی قاعدگی.
گیاهان قاعدگی اور دیگر برای جلوگیری از آبستنی مصرف نمی شوند، ولی هنوز در درمان بی قاعدگی مفیدند. اگر نه صدها، ولی لااقل یک دوجین گیاه یا داروی گیاهی قاعدگی آور در بایگانی  گیاه درمانگرها وجود دارد.

شایان ذکر است که در ابتدا برای تشخیص ابتلا به بی قاعدگی باید به پزشک مراجعه کنید. درمان استاندارد طبی برای آن هورمون درمانی است، ولی این روش در بسیاری موارد دشوار، نیازمند نظارت پیچیده، و گاهی ناموفق است. تجربه نشان داده است که گیاهان قاعدگی او ر اغلب جریان طبیعی قاعدگی را برقرار کرده و تسکین روانی قابل ملاحظه ای به ارمغان می آورند. برای مصرف این گیاهان در درمان بی قاعدگی اول از پزشک خود اجازه بگیرید. برخی از گیاهان مؤثر در درمان بی قاعدگی در اینجا معرفی می شوند.
 
گیاه پنج انگشت در درمان بی قاعدگی
در یک مطالعه محدود، به ۲۰ زن مبتلا به بی قاعدگی روزانه ۴۰ قطره عصاره پنج انگشت داده شد و به مدت شش ماه زیر نظر قرار گرفتند. پانزده نفر دوره درمانی را با پنج انگشت تکمیل کردند و ۱۰ نفر آنها قاعدگی طبیعی را بازیافتند. متذکر می شوم که بی قاعدگی اغلب همراه با بالا رفتن میزان هورمون پرولاکتین در خون است، و داروهایی که پرولاکتین خون را پایین می آورند چرخه قاعدگی را هم طبیعی می کنند. پنج انگشت درست همین کار را میکند.

مقدار مصرف معمول پنج انگشت ۲۰ میلی گرم تنتور ساخته شده از میوه آن در روز است. در آلمان، داروهای گیاهی مصرف بسیار دارد و اغلب توسط پزشکان تجویز می شود که یکی از فراورده های ضدبی قاعدگی در آلمان (به نام فمیزانا) تنتور میوه پنج انگشت، همراه با مامیران، کوهوش سیاه، و بادلرزان است.

 
هویج و شوید موثر در درمان بی قاعدگی
هویج: بسیاری افراد آلمانی تبار دانه های هویج وحشی مصرف میکنند که ظاهرا هم اثر قاعدگی آور دارد و هم خاصیت ضد آبستنی. دانشمندان هندی هم اثر ضدباروری دانه هویج را در حیوانات آزمایشگاهی تأیید کرده اند.

شوید: ترکیب قاعدگی اور آپیول در شوید چنان قوی است که بیشتر گیاه شناسان زنان باردار را از مصرف مقدار دارویی آن منع می کنند (نترسید؛ خوردن شوید با سبزی های دیگر اشکالی ندارد.) اگر مشکل شروع قاعدگی دارید، می توانید دم کرده یک قاشق مرباخوری دانه خیسانده شوید بنوشید.
 
تاثیر ختمی و زردچوبه در درمان بی قاعدگی
 ختمی: این گیاه تا ۴ درصد بتایین، ترکیبی استروژنی و قاعدگی آور، دارد که در چغندر، هویج، چغندر برگ، کاسنی، جودوسر، پرتقال، و بومادران هم هست. باید ختمی و بومادران را به صورت چای بنوشید. برای خوردن چیزی خوشمزه بتایین دار، هویج و چغندر و چغندر برگ را به صورت بخارپز مصرف کنید.

زردچوبه: پزشکان سنتی چین و هند زردچوبه را برای درمان بی قاعدگی تجویز می کنند. من دلیلی برای شک دربی خطر بودن آن نمی بینم، ولی تأثیر آن را هم تضمین نمیکنم احتمالا به امتحانش می ارزد. به عنوان دارو، می توانید غذای تند کاری با مقدار زیاد زردچوبه بخوریدیا چای غلیظ زردچوبه بنوشید.
 
مخلوط گیاهان مفید در درمان بی قاعدگی
می توانید ترکیبی از گیاه دارو های در دسترس خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید. این گیاهان عبارتند از غافث، سنبل ختایی، عروس کوهی، نعناع زیبا، زیره سیاه اروپایی، پونه سای گربهای، گشنیز، زیره سبز، سنبل چینی، رازیانه، بابونه گاوی، زنجبیل، فراسیون، زونا، آرس، اسطوخودوس، بادرنجبویه، انجدان، همیشه بهار، مرزنگوش، دم شیر، جعفری، پونه معطر، اکلیل کوهی، سداب، زعفران، مینا، ترخون، آویشن، جعفری وحشی، امرودی، سلمک معطر، پلانگ یلانگ. همچنین باید اشاره کنم که برخی میوه و ریشه دارای آنزیم های تخریب کننده پروتئین ها در میان عامه مردم قاعدگی اور شناخته شده اند. اینها عبارتند از انجیر، زنجبیل، خربزه درختی، و آناناس.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین