پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:37 - 1401/02/12

مهم ترین معیار ازدواج فاش شد

کارگرآنلاین | ائمه اطهار (ع)، مهم‌ترین معیار برای ازدواج را «ایمان»، دانسته‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین ائمه اطهار (ع) معیارهایی برای ازدواج جوانان بیان فرموده‌اند و مهم‌ترین معیار را «ایمان»، دانسته‌اند، چراکه ثروت و زیبایی دوامی ندارد.

* قال رسول‌الله (ص) : «لا یختارُ حُسنُ وَجهِ المَرأةِ علی حُسْنِ دِینِها».

رسول خدا (ص): نباید حُسن صورت زن را بر حُسن دینداری او برگزید.

 

* قال رسول‌الله (ص): «مَنْ تَزَوَّجَ امرَأةً لا یتَزَوَّجُها إلّا لِجَمالِها لَمْ یَرَ فیها ما یُحِبُّ، و مَن تَزَوَّجَها لِمالِها لا یتَزَوَّجُها إلا لَهُ وَکَلَهُ اللهُ إلَیهِ، فعلَیکُم بِذاتِ الدُِّینِ».

کسی که برای زیبایی زنی با آن ازدواج کند، آنچه دوست دارد را نخواهد دید و کسی که برای مال زن با او ازدواج کند، خدا او را به همان مال می‌سپارد، بر شما باد به زنان و دختران متدین.

.

* قال رسول‌الله (ص): «لا تَزَوَّجُوا النساءَ لِحُسنِهِنَّ، فَعَسی حُسنُهُنَّ أن یردِیهُنّ، و لا تَزَوَّجُوهنَّ لِأموالِهِن، فَعَسی أموالُهُنَّ أن تُطغِیهُنَّ، و لکن تَزَوَّجُوهُنَّ علی الدُِّینِ».

رسول اکرم: با زنان به خاطر زیباییشان ازدواج نکنید؛ زیرا ای بسا که زیبایی آن‌ها موجب تباهی و هلاکتشان شود. برای مال و ثروت نیز با آنان ازدواج نکنید؛ زیرا چه بسا که مال و ثروتشان آنان را به طغیان و سرکشی وادارد؛ بلکه بر اساس دینداری با آن‌ها ازدواج کنید.

 

* الامام الصادق (ع): «انظُر اَینَ تَضَعُ نَفْسَکَ وَ مَن تُشْرِکُهُ فی مالِکَ و تُطْلِعُهُ عَلی دینِکَ وَ سِرِّکَ وَ اَمانَتِکَ، فَاِن کُنتَ لا بُدَّ فاعِلاً فَبِکْراً تُنْسَبُ الی الْخَیر و الی حُسْنِ الخُلُق».

امام صادق (ع): بنگر جانت را کجا قرار می‌دهی و چه کسی را در مال و دارایی‌ات شریک می‌سازی و چه فردی را بر دین و راز و امانتت آگاه می‌کنی، اگر تصمیم به ازدواج داری، دوشیزه‌ای برگزین که به خیر و نیکی و حسن خلق منسوب باشد.

 

* الامام الصادق (ع): «فامْراَةٌ وَلُودٌ، وَدُودٌ، تُعینُ زَوجَها عَلی دَهْرِهِ لِدُنیاهُ و  لاخِرَتِهِ و لا تُعینُ الدَّهرُ عَلَیه».

 امام صادق (ع): بدان که بهترین بانوان، زنانی هستند که فرزند زیاد زایند و برای شوهران مهربانند و در امر دنیا و آخرت مددکار آنانند و در زندگی بر ایشان مشکل نمی‌آفرینند.

 

 * الإمامُ الصّادقُ (ع): «إنّما المرأةُ قِلادَةٌ فانظُر ما تَتَقَلَّدُ، و لَیسَ لِلمرأةٍ خَطَرٌ، لا لِصالِحَتِهِنَّ و لا لِطالِحَتِهِنَّ: و أمّا صالِحَتُهُنَّ فَلَیسَ خَطَرُها الذَّهَبَ و الفِضَّةَ هِی خَیرٌ مِنَ الذَّهَبِ و الفِضَّةِ، و أمّا طالِحَتُهُنَّ فَلَیسَ خَطَرُها التُّرابَ، التُّرابُ خَیرٌ مِنها

امام صادق (ع): همانا زن طوق است؛ پس بنگر که چه طوقی به گردن می‌افکنی. برای زن ارزش و بهایی نمی‌توان تعیین کرد، نه برای خوب آن‌ها و نه برای بدشان. زن خوب، ارزشش طلا و نقره نیست؛ بلکه از طلا و نقره هم بهتر و ارزشمندتر است و زن بد، ارزشش خاک نیست؛ بلکه خاک هم از او ارزشمندتر است.

 

 * قال رسول‌الله (ص): «اَنکِحوا الاَکفاءَ و انکَحوُا فیهم وَ اختارُوا لِنُطَفِکُم».

امام صادق (ع): به همگنان زن بدهید و از همگنان همسر بگیرید و برای داشتن فرزند بهتر و صالح، انتخاب و گزینش کنید.

 

 *قال رسول‌الله (ص): «تُنکَحُ المَرأةُ لأربَعٍ: لِمالِها، وَ لِحَسَبِها، وَ لِجَمالِها،وَ لِدینِها؛ فَاظْفَرْ بِذاتِ الدِّین تَرِبَتْ یداکَ».

پیامبر اکرم (ص): به خاطر چهار چیز با زن ازدواج می‌کنند: دارایی، شخصیت، زیبایی و دینداری؛ تو زن دیندار بیاب تا مال بدست آوریی.

 

 * امام علی (ع): «شَرُّ الزَّوجاتِ مَن لا تُؤانی».

 امیرالمؤمنین علی (ع): بدترین همسران زنان ناسازگارند.

 

 * امام علی (ع): «ایّاکم وَ تَزویجَ الحَمْقاءِ فَاِنَّ صُحبَتَها بَلاءٌ وَ وَلَدَها ضِیاعُ».

 امام علی (ع): دور باشید از ازدواج با زن احمق و بی‌خرد که مصاحبت او گرفتاری است و فرزند حاصل از آن ازدواج، ضایع و تباه شده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین