پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:36 - 1401/02/13

زخم و التهاب های پوستی و درمان سرفه با این چای

کارگرآنلاین | این گیاه می تواند انواع عارضه های شایع در زنان مانند اختلالات هورمونی و افسردگی شود همچنین یک ضد التهاب قوی به شمار می آید و در پیشگیری از انواع سرطان های مهلک نیز مفید می باشد. گیاه چای کوهی سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد. علاوه بر این، چای کوهی برای درمان بیماری‌های متعددی به کار می‌رود که در این مقاله، به برخی از موارد مهم آنها اشاره می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین چای کوهی که گل های زرد رنگی دارد، شامل ترکیبات قدرتمندی مثل هیپرفورین و هیپریسین بوده و به عنوان داروی ضد افسردگی، ضد باکتری و همچنین ضد التهاب استفاده می شود.

چای کوهی و افسردگی
مطالعات دانشگاهی نشان می دهد که مصرف مداوم و به اندازه چای کوهی در دراز مدت، منجر به کاهش و یا از بین رفتن کامل نشانه های افسردگی در افراد می شود.

البته، در صورتی که علائم افسردگی حاد باشد، بیمار حتما باید به یک متخصص مراجعه نماید.

چای کوهی و توازن هورمون های بدن
بیشتر عدم توازن هورمون های بدن از اختلال در عملکرد غده تیروئید ناشی می شود.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای کوهی باعث کاهش اختلالات ناشی از کم کاری تیروئید شده و سطح هورمونی این غده را به حالت نرمال برمی گرداند.

چای کوهی؛ عامل ضد ویروس
طبق مطالعات انجام شده، می توان از چای کوهی به عنوان عاملی ضد ویروس، برای مقابله با ویروس هپاتیت و ایدز استفاده کرد.

البته، تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است.

چای کوهی و یائسگی در زنان
چای کوهی اثرات ناشی از یائسگی مثل افسردگی، تغییر حالات متناوب و گرگرفتگی را تا حد مطلوبی کنترل می کند.

چای کوهی و تخلیه سینوس ها و ضد سرفه
چای کوهی یک آنتی بویتیک خوب بوده و با توجه به اینکه طبع آن گرم و خشک است، می تواند بدن را از اخلاط مربوط به غلبه بلغم پاک کرده و در نتیجه، التهاب مربوط به گلو و سینوس ها را به خوبی کاهش دهد.

بدین منظور، بهترین زمان مصرف چای کوهی صبح ها درست بعد از صبحانه و شب ها بعد از شام می باشد.

چای کوهی و زخم و التهاب های پوستی
مصرف چای کوهی به التیام زخم ها و جراحات پوستی و همچنین نیش حشرات کمک شایانی می کند. همچنین اگر نصف فنجان از برگ های این گیاه را با ۲ قاشق چایخوری روغن خردل مخلوط کنید.

سپس، ۱/۳ فنجان روغن زیتون کاملا خالص به آن اضافه نمایید و مخلوط حاصل را خوب هم بزنید، آنگاه از مخلوط بدست آمده می توانید به عنوان پماد برای زخم های خود استفاده کنید.

برای این منظور، روزی ۳ تا ۴ مرتبه، مقداری از پماد را روی زخم ها بمالید. در ضمن، مخلوط حاصل را در جای خنک و تاریک و در یک محفظه در بسته نگه داشته تا در مواقع ضروری، بتوانید از آن استفاده کنید.

به غیر از این، مصرف چای کوهی باعث افزایش سرعت گردش خون در رگ ها شده و در نتیجه، باعث می شود سلول های پوست بهتر و سریع تر تغذیه شوند.

این امر منجر به تسریع روند بهبود مشکلات پوستی مثل سوختگی، خراش و یا جراحات می شود.

چای کوهی؛ ضد سرطان
چای کوهی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. بنابراین، مصرف این دم نوش می تواند به پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد کمک کرده و روند پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان را تسهیل کند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است استفاده از چای کوهی به شکل های مختلف و پیشگیری از تشکیل سلول های سرطان خون،  رابطه ای مستقیم  وجود دارد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین