پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:27 - 1401/03/03

۵ روش برای درمان سرفه

کارگرآنلاین | سرما خوردگی اغلب با سرفه های شدید همراه است. سرفه واکنشی است که به دلیل عفونت دستگاه تنفس در اثر حمله میکروب ها رخ می دهد.

به گزارش کارگرآنلاین، روش های درمان سرفه با عسل از مخلوط کردن عسل با سایر داروهای گیاهی یا میوه های طبیعی تهیه می شود که یک داروی موثر برای درمان سرفه های خشک، گلو درد و سرما خوردگی است. عسل خاصیت نرم کنندگی گلو را دارد و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که در کنار خواص ضد میکروبی پیاز یک روش درمانی موثر به شمار می رود.

 درمان سرفه با عسل و پیاز
یکی از روش های از بین بردن علائم سرما خوردگی درمان سرفه با عسل و پیاز است. پیاز به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی در کنار عسل یک داروی معجزه بخش در تسکین و درمان سرفه های خشک هستند. از دیگر خواص پیاز می توان به از بین بردن خارش گلو، دفع باکتری ها و پاکسازی مجاری تنفسی اشاره کرد. پیاز به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند و به میکروب هایی که در مجاری تنفسی هستند حمله کرده و آنها را از بین می برد. گفتنی است که ترکیب عسل و پیاز باعث تقویت دستگاه دفاعی بدن در برابر حمله میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها می شود.

روش تهیه شربت عسل و پیاز
برای تهیه شربت عسل و پیاز کافیست که یک عدد پیاز متوسط را پوست گیری کنید و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس پیاز ها را در دو لیوان آب به مدت یک ربع بجوشانید. سپس اجازه دهید تا سرد شده و به آن دو قاشق عسل و آب یک عدد لیمو ترش بیفزایید. از این نوشیدنی می توانید سه مرتبه در طی روز تا از بین رفتن کامل سرفه استفاده کنید.

روش دوم تهیه مخلوط عسل و پیاز
یک روش دیگر نیز برای درمان سرفه با عسل و پیاز وجود دارد. در این روش یک عدد پیاز را پوست گرفته، بشویید و به قطعات ریز خرد کنید. سپس پیاز ها را در یک ظرف شیشه ایی ریخته و عسل را نیز به آن اضافه کنید و بگذارید یک روز بماند. بعد از گذشت یک روز ترکیب عسل و پیاز را از صافی عبور دهید. محلول بدست آمده یک شربت موثر برای درمان خلط، گلو درد و سرفه می باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می شود که از این شربت هر ۲ ساعت استفاده شود.

ترکیب موز و عسل
یکی دیگر از روش های درمان سرفه با عسل و موز می باشد. برای اینکار کافیست که دو عدد موز رسیده را پوست گرفته و به طور کامل له کنید. سپس موز ها را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. بعد از سرد شدن آب جوش به آن عسل اضافه کنید. بعد از گذشت نیم ساعت می توانید از این محلول استفاده کنید. می توان تا ۴ مرتبه در طی روز نیز از این محلول استفاده کرد.

عسل و فلفل سیاه
استفاده از ترکیب فلفل سیاه و عسل نیز یک درمان موثر برای تسکین سرفه می باشد. گفتنی است که از این درمان گیاهی برای سرفه های خلط دار باید استفاده کرد و در درمان سرفه های خشک کاربرد ندارد. برای تهیه محلول عسل و فلفل، مقدار یک قاشق مربا خوری فلفل سیاه را به ۲ قاشق مربا خوری عسل اضافه کرده و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کرده و حل کنید. از این محلول نیز می توان دو مرتبه در طی روز تا بهبودی کامل می توان استفاده کرد.

عسل و لیمو
از روش های مفید برای درمان سرما خوردگی و از بین بردن علائم ناخوشایند آن، استفاده از عسل به همراه آب لیموی تازه است. ابتدا یک لیوان آب را گرم کنید سپس مقدار ۲ قاشق چای خوری عسل را به همراه ۲ قاشق چای خوری آب لیمو تازه به آن افزوده و به خوبی هم بزنید. از این روش درمانی می توانید سه الی چهار مرتبه در روز استفاده کنید تا به طور کلی سرما خوردگی و سرفه درمان شود.

عسل و آویشن
گیاه آویشن از گیاهان توصیه شده برای درمان بیماری سرما خوردگی است. این گیاه با کاهش التهابات دستگاه تنفسی به نرم شدن گلو و تسکین سرفه ها و گرفتگی صدا کمک می کند. مقداری گیاه آویشن را بجوشانید و از عسل نیز برای شیرین کردن آن استفاده کنید. از این دمنوش صبح ها بعد از مصرف صبحانه و شب ها قبل از خوابیدن می توانید استفاده کنید. همچنین می توانید از گل اکالیپتوس نیز در این دمنوش استفاده کنید.

از دیگر گیاهان موثر برای درمان خانگی سرفه، گیاه رزماری و نعنا می باشند که می توان آن ها را به صورت جوشانده همراه با عسل مصرف کرد. این جوشانده های گیاهی را نیم ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد. روش تهیه این جوشانده ها نیز همانند دمنوش آویشن می باشد.

نکته
از روش درمان سرفه با عسل می توان برای درمان سرما خوردگی در کودکان بالای یکسال نیز استفاده کرد. سرفه و گلو درد یکی از موارد شایع در کودکان است که در موارد خفیف می توان با روش های طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی آن را درمان کرد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین