پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:34 - 1401/02/27

شیر الاغ و خواص فوق العاده آن برای بدن

کارگر آنلاین| شیر الاغ یک نوشیدنی بسیار مغذی است که دارای خواص و فواید بی نظیری می باشد، البته باید دید که شیر الاغ برای انسان هم مفید است یا خیر؟

خواص شیر الاغ

این بررسی ها نشان می دهد که مصرف روزانه این شیر باعث حفظ انرژی و در نتیجه آن نشاط انسان می شود.

 شیر الاغ
خواص شیر الاغ برای بدن
رفع بی خوابی با خواص شیر الاغ

در برخی از متون قدیمی به این نکته اشاره شده که اگر شیر الاغ را پیش از خواب در بینی بچکانند موجب بهبود کیفیت خواب و عمق آن می شود.
روش درمان خون دماغ شدن با خواص شیر الاغ

در افرادی که مبتلا به خون دماغ هستند باچکاندن یک تا 2 قطره از آن داخل حفره های بینی می توان این مشکل را به سادگی حل کرد.
تسکین دندان درد با خواص شیر الاغ

افرادی که مبتلا به دندان درد هستند با قرقره کردن آن موجب قطع شدن خونریزی و تسکین درد می شود.

درمان دندان درد
شیر الاغ برای تسکین دندان درد
درمان اسهال و مسمومیت با خواص شیر الاغ

استفاده از شیر الاغ در طب سنتی برای مداوای برخی از انواع اسهال خونی توصیه شده است.

استفاده از شیر الاغ برای رفع مسمومیت بسیار مفید بوده، افرادی که دچار انواع مسمومیت به ویژه مسمویت دارویی شده اند توصیه میشود از شیر تازه و استرلیزه الاغ به جای سایر انواع شیر استفاده کنند.
درمان سوزش چشم براثر برق زدگی با خواص شیر الاغ

استفاده از شیر الاغ برای افرادی که دچار سوزش چشم در اثر برق زدگی شده اند مفید است. به این منظور چند قطره شیر الاغ را در چشم بچکانید که باعث رفع سوزش چشم میشود.
مضرات شیر الاغ (موارد احتیاطی و منع مصرف)

در کنار تمامی فواید شیر الاغ وخواصی که برای این شیر ذکر شده است، برخی از مضرات نیز برای این ماده معرفی کرده اند به عنوان مثال به کسانی که سرد مزاج بوده ، زیاده روی در مصرف شیر الاغ توصیه نمی شود، به ویژه اگر پس از خوردن شیر بخوابد می تواند بسیار مضر باشد.

عوارض شیر الاغ
شیر الاغ چه مضراتی دارد؟
بگذارید شیر الاغ ها را خودشان بخورند:
گمان می رود کلئوپاترا به وسیله شیر یک گله 700 تایی از الاغ های شیرده، روزانه حمام می کند. به توصیه بقراط شیر الاغ یک درمان موثر برای تب، مشکلات کبدی، درد مفاصل و مسمومیت ها است.
اگر برای داخل بدن خوب بود، شاید برای بیرون بدن هم خوب باشد. از آنجا که الاغ ها بسیار شیر تولید نمی کنند، پس الاغ های شیرده زیادی برای پر کردن یک وان حمام مورد نیاز هستند.
برای اینکار، باید به دنبال پای کلئوپاترا بگردید و به یک حمام از شیر الاغ ها بروید، اما برای این کار به ثروت زیادی نیاز خواهید داشت.
هر لیتر شیر الاغ در حدود 400 000 تومان است! و باید خیلی بگردید تا آن را پیدا کنید. فروشگاه های مخصوص در قبرس، آن را به خاطر منافع سلامتی مورد نظر با مدرک می فروشند.
ممصرف چند ماه از این شیر به بهبود آسم، سرفه، اگزما و پسوریازیس کمک می کند. شیر الاغ نزدیک ترین ترکیب به شیر انسان را دارد که به ساخت سیستم ایمنی نوزاد کمک می کند. همانند انسان ها، الاغ ها فقط یک معده دارند و به تعداد زیادی از باکتری ها برای هضم غذای خود به عنوان گاو با فرآیند تخمیر چهار شکم پیچیده خود تکیه نمی کنند.
 خوردن شیر الاغ
مصرف شیر الاغ
مطالعات اولیه همچنین به عوامل ضد باکتری بیشتری در شیر الاغ اشاره می کنند. چنین مدارکی اغلب بازاریابان را هیجان زده می کنند که به دنبال محصولی باشند که می توانند آن را به عنوان آخرین اکسیر معجزه آسا تبلیغ کنند.
این شیر به خاطر هزینه زیادش احتمالا زیاد مصرف نمی شود، اما محصولات لبنی اش ممکن است بیشتر مصرف شوند.
افرادی که از لوازم آرایشی که حاوی شیر و صابون های ساخته شده از چربی شیر الاغ هستند، ادعا می کنند خارش ریش و اگزما را در آنها بهبود بخشیده است.
در حالی که در استرالیا حمام کردن با شیر الاغ بسیار بعید است، اما می توان "شیر حمام" را معمولاً در فروشگاه های غذاهای سالم خریداری کرد. این شیر خام است و واقعاً نباید برای استحمام استفاده شود. در عوض به نظر می رسد که این تلاشی برای دور زدن ممنوعیت فروش شیر پاستوریزه نشده است.
علاقمندان به شیر خام ادعا می کنند پاستوریزه کردن مواد مغذی موجود در شیر را نابود می کند و منجر به عدم تحمل لاکتوز، واکنش های آلرژیکی و تخریب باکتری های مفید می شود. آن ها می گویند شیر خام به طور معجزه آسایی از آسم، اگزما و پوسیدگی دندان محافظت می کند.
شیر الاغ
مطالعات درباره شیر الاغ
به طور شگفت انگیزی، مطالعه ای که تقریباً در یک هزار کودک در اروپا انجام شد، میزان شیوع سرماخوردگی، مشکلات دستگاه تنفسی و عفونت های گوشی با نوشیدن شیر خام تا حدود 30 درصد کاهش یافته است. محققان نتیجه می گیرند که "اگر خطرات سلامتی شیر خام برطرف شود، تاثیرات سلامت عمومی آن با وجود مقدار کمی فرآوری شده اش به جز پاتوژن ها ممکن است بسیار زیاد باشد، مخصوصا برای شیوع بالای عفونت های تنفسی در سال اول زندگی"، "اما" این مقدار خیلی زیاد است.
شیر باید تا 72 درجه سانتی گراد به مدت 15 ثانیه حرارت داده شود تا عوامل پاتوژنی اش مانند سالمونلا، لیستریا و E نابود شود.
در سال گذشته اتفاق غم انگیزی رخ داد و پنج کودک بیمار و یک نفر پس از نوشیدن شیر خام که به عنوان "شیر حمام" فروخته شده بود، جان خود را از دست دادند. این محصولات در ظروف مشابه با شیر معمولی فروخته می شوند و اغلب در کنار شیر معمولی در مغازه ها قرار داده می شوند.
 خواص شیر الاغ
شیر الاغ
با این حال، طبق قانون، برچسب آنها می گوید که این شیر برای مصرف انسانی نیست، واضح است که افرادی که شیر حمام را می خرند، از آن برای پر کردن وان ههای حمامشان استفاده نمی کنند.
برای حل این وضعیت، استرالیا در حال حاضر قانونی را تصویب کرده است که به صراحت می گوید "شیر حمام" یا باید پاستوریزه شود و یا یک عامل تلخ کننده داشته باشد، که آن را برای نوشیدن نامناسب کند.
این قانون بطور قابل پیش بینی با حامیان شیر خام مخالف است که می گویند "شما مجاز به سیگار کشیدن و خوردن غذاهای ناسالم هستید، اما به شما اجازه نوشیدن شیر خام را نمی دهند" آن ها می گویند که باید یک آزادی انتخابی وجود داشته باشد. کانادا این آزادی را ندارد، کلا فروش شیر خام ممنوع است.
در ایالات متحده، فروش شیر تحت صلاحیت دولت است و برخی از آن ها مثل کالیفرنیا فروش خرده فروشی را مجاز می دانند. به احتمال زیاد شیر خام از مزارعی می آید که کشاورزانشان اطمینان می دهند که شیر آلوده ای تولید نمی کنند.
احتمالاً به آن ها اجازه فروش شیر غیرپاستوریزه را می دهند و در کالیفرنیا احتمالاً بازاری برای اینها وجود دارد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین