پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:16 - 1401/02/27

بخاطر این دلایل جلوی مدفوع خود را نگیرید

کارگر آنلاین|به تعویق انداختن میل به اجابت مزاج ممکن است سبب به وجودآمدن مشکلاتی مانند سرطان روده، دیورتیکولوز و هموروئید شود

یکی از عادات اشتباه برخی از ما این است که زمانی که احساس دفع داریم آن را به تعویق می‌اندازیم این عمل روی سلامت روده تاثیر منفی می‌گذارد و حتی شاید باعث شود عملکرد دفع مواد در بدن با مشکل مواجه شود.
    غذا بخورید
در اوایل قرن بیستم، فیزیولوژیست‌ها تشخیص دادند که یک محرک قوی برای باز کردن روده‌ها خوردن غذاست و از آن به عنوان رفلکس کولیک معده یاد کردند. اغلب  اگر مدتی ناشتا باشید بهتر نتیجه خواهید دید. بنابراین بعد از صبحانه احتمال تخلیه روده‌های شما وجود دارد. دفع  نکردن ممکن است سبب یبوست، درد شکم،خطرات جدی برای مقعد ، نفخ و عبور کندتر مواد از روده شود.
   زمان مناسب دفع
همه ما احتمالاً می‌دانیم که هر چند وقت یک بار روده هایمان را  تخلیه می‌کنیم، اما  شاید تعدادی از ما از  این زمان آگاه نباشیم. تقریبا بین 8 تا 24 ساعت بعد از خوردن غذا، ممکن است طول بکشد تا شما عمل دفع را انجام دهید.
به طور متوسط، ما در طول زندگی خود حدود 6 تن  ماده دفع می‌کنیم. هر چه این ترکیب از مواد بیشتر در روده ما بماند، بیشتر مستعد تخمیر و تجزیه است.
 همچنین طولانی شدن زمان دفع سبب مشکلات گوارشی مهمی مانند سرطان روده بزرگ پولیپ روده بزرگ، دیورتیکولوز، سنگ کیسه صفرا و هموروئید خواهد شد.
   یک عادت سالم
می توانید با افزایش مصرف فیبر و مایعات در رژیم غذایی خود و ورزش منظم ، عملکرد دفع را در بدن‌تان بهبود ببخشید. در حقیقت داشتن سبک زندگی سالم به کارکرد روده شما کمک می‌کند. علاوه بر آن، برخی افراد حتی از درمان شناختی رفتاری برای بهبود عملکرد روده استفاده می کنند. مهم تر از همه، وقتی احساس دفع داشتید  این کار را به تعویق نیندازید.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین