پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:32 - 1401/02/30

چرا مبتلایان به دیابت باید سیب بخورند؟

کارگر آنلاین | بسیاری از مردم سیب را به خاطر بو و طعم خوش و البته راحت بودن خوردن آن دوست دارند اما همین سیب دوست داشتنی، تاثیرات فراوانی بر سلامت بدن شما خواهد داشت.

به گزارش کارگر آنلاین ، همه ما بعد از خوردن سیب به علت ترکیبی که از فیبر، آب و مواد مغذی در این میوه وجود دارد قطعا احساس خوشایندی را تجربه خواهیم کرد و به همین دلیل بسیاری از مردم از سیب به عنوان میان وعده ای خوشمزه پیش ازخوردن غذا یاد می کنند. 

چرا مبتلایان به دیابت باید سیب بخورند؟

یک سیب متوسط ​​حاوی حدود ۱۰۰ کالری، ۲۵ گرم کربوهیدرات است و تقریبا ۲۰ درصد از فیبرمورد نیاز بدن را تامین می کند. سیب و البته  پوست سیب حاوی آب، ویتامین A و C و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. فلاونوئیدهای خاصی مانند کورستین در سیب وجود دارد که می‌تواند انسان را از دیابت محافظت کند. بررسی محققان همچنین نشان می دهد که خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط نزدیکی دارد.

  • سیب یک میان وعده غذایی پرطرفدار در تمام دنیاست اما آیا قند و کربوهیدرات موجود در سیب برای قند خون بیماران مبتلا به دیابت مناسب است؟
  • پاسخ این سوال توسط انجمن دیابت آمریکا داده شده است؛ اگر چه سیب حاوی قندها و کربوهیدرات است، خوردن سیب و میوه های دیگر برای یک فرد مبتلا به دیابت نوع یک یا دیابت نوع ۲ مشکل ساز نیست. فیبر موجود در سیب ممکن است به جذب قندهای بدن کمک کند. افراد مبتلا به دیابت لازم است میزان مصرف کربوهیدرات خود را بررسی کنند تا میزان قند خونشان در طول روز ثابت بماند.
  • با این حال، بیشتر قند موجود در یک سیب به شکل فروکتوز طبیعی است که بر بدن تاثیر منفی ندارد. فروکتوز موجود در سیب با قندهای تصفیه و فرآوری شده در غذاهای بسته بندی شده مانند شکلات و بیسکویت ها متفاوت است. پژوهشی که اخیرا در مجله آمریکایی تغذیه بالینی انجام شده، نشان می دهد که جایگزینی گلوکز یا ساکاروز با فروکتوز، سبب کاهش قند و انسولین خون پس از غذاخوردن می شود.
  • گزارش USDA همچنین نشان می دهد که یک سیب متوسط حاوی حدود ۴ گرم فیبر رژیمی است و این فیبر می تواند به کاهش جذب قندهای موجود در بدن کمک کند و باعث جلوگیری از افزایش فشار قند و انسولین شود. علاوه بر این در  یک سیب با اندازه  متوسط، حدود ۲۵ گرم کلسیم وجود دارد که حدود ۱۹ گرم آن شکر است؛ پس سیب یک میوه کم کلیسم برای افراد مبتلا به دیابت محسوب  می شود. حال چه دیابتی، چه غیر دیابتی خوردن سیب را هرگز فراموش نکنید چرا که سیب دکتر بدن شماست!
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین