پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:45 - 1401/03/03

مصرف غوره و آبغوره واقعا لاغر می کند؟

کارگر آنلاین|غوره و آبغوره به دلیل خواص و کاربردهای فراوانشان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده از آبغوره در کاهش وزن موثر می باشد اما نحوه صحیح مصرف آن بسیار حائز اهمیت است.

کاهش وزن و لاغری با غوره یا آب غوره؟

برخی از افراد به تصور اینکه آب غوره چربی خون را کاهش می دهد، آن را جایگزین داروهای خود می کنند و برخی دیگر با این فکر که آب غوره، چربی های دور شکم را آب می کند، آن را به صورت ناشتا مصرف می نمایند. اما این تصورات تا چه اندازه درست می باشد.

غوره حاوی اسیدهای بسیاری است و طعم ترش و طبع سرد آن باعث کاهش حرارت بدن می شود. استفاده از آن در سالاد و غذا موجب برطرف شدن عطش می گردد.

آبغوره ترشحات معده را افزایش می دهد در نتیجه اشتها نیز تحریک می گردد، به همین دلیل مصرف آن بعد از غذاهای چرب و سنگین در هضم مواد غذایی مفید است. آب غوره سرشار از ویتامین C است که موجب کاهش التهاب مخاط در دهان می شود و از خونریزی لثه جلوگیری می کند. همچنین دارای ترکیبات ضدعفونی کننده ای است که موجب پاکسازی معده و روده می شود.

غوره برای لاغری
آیا آبغوره در لاغری و کنترل وزن تاثیر دارد؟

برخی افراد برای کاهش وزن، آبغوره را به طور ناشتا مصرف می کنند، این افراد باید بدانند که مصرف ناشتا و مداوم آبغوره می تواند به مخاط دستگاه گوارش آسیب وارد کرده و آن را مستعد زخم کند. تغییر شیوه زندگی مانند افزایش فعالیت بدنی همراه با رژیم غذایی کم کالری می تواند در کاهش وزن افراد موثر باشد. اما افزودن آبغوره به سالاد به خوش طعم شدن آن کمک می کند و از آن جایی که این غذا کم کالری بوده می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

طعم دار کردن سالاد با آب غوره موجب جذب بیشتر مواد غذایی موجود در سالاد مانند آهن می شود. آبغوره دارای اسیدهای آلی پتاسیم دار است که در درمان سیاتیک و روماتیسم و دفع سموم بدن از طریق کلیه ها مفید می باشد. علاوه بر این آب غوره به دلیل داشتن طبع سرد موجب کاهش دمای کبد می شود و تا حدودی صفرابر می باشد.
جایگزین کردن آبغوره با دارو ممنوع !!!

تا کنون هیچ نتیجه از تحقیقات بر روی تاثیر آبغوره در کاهش چربی خون بدست نیامده است. اما بسیاری از افراد از آبغوره به جای مصرف داروهای خود استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که آبغوره تا حدودی چربی خون را برطرف می کند و در صورتی که فرد دچار چربی و فشار خون بالایی باشد باید به پزشک مراجعه کرده و به مصرف آبغوره اکتفا نکند.

 لاغری با آبغوره
آبغوره برای چه افرادی مناسب نیست ؟

افرادی که دارای طبع سرد هستند و یا به ضعف اعصاب مبتلا می باشند باید از مصرف آبغوره خودداری کنند.

ترشی زیاد آبغوره و اسیدی بودن آن، موجب حل شدن بسیاری از املاح بدن می شود، به همین دلیل برای افراد بیمار و سالمند مناسب نمی باشد.

برخی از افراد برای جلوگیری از کپک زدگی آبغوره، به آن نمک می زنند، که مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

 آبغوره و چربی سوزی
نکات مهم برای نگهداری از آبغوره

برای تهیه آبغوره بهتر است از نوع غوره عسگری استفاده کنید. آب غوره هایی که دارای هسته های بزرگ هستند، تلخ و گس می شود.

پس از تهیه آب غوره به روش خانگی، محصول را در شیشه ریخته و سپس داخل آب در حال جوش قرار دهید. این کار موجب جلوگیری از رشد باکتری و کپک در زمان نگهداری می شود. برای پیشگیری از ورود و خروج هوا، شیشه را تا حد امکان از آبغوره پر کرده و درب آن را محکم کنید.

فواید آبغوره در طب سنتی

غوره در طب سنتی، سرد و قابض است. همچنین برای درمان نری لثه ، ورم مخاط دهان و زردی مفید می باشد.

آب غوره درمان مناسبی برای بیماری اسکوربوت است که ناشی از کمبود ویتامین C می باشد.

آب غوره حاوی تارتارات پتاسیم است، که برای درمان سیاتیک و رماتیسم حاد فوق العاده می باشد.

آبغوره علاوه بر دفع حرارت و صفرای بدن موجب تقویت کبد و ضدعفونی کردن روده ها می شود.

قرقره کردن آبغوره برای برطرف کردن ورم گلو مناسب است.

برای تقویت معده و دفع کرم از روده ها باید آش آبغوره را به مدت 5 روز به همراه زیره سیاه مصرف کنید.

آب غوره برای درمان کمردرد و پا درد مفید است. برای درمان این بیماریها می توان آش آبغوره را به مدت 10 روز مصرف نمود. البته در این مدت نباید غذاهای سنگین میل شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین