پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:35 - 1401/03/08

اصلی ترین تفاوت ویتامین دی و کلسیم

کارگر آنلاین| کلیسیم و ویتامین دی عملکرد های متفاوتی دارند و تفاوت ویتامین دی و کلسیم در این می باشد که ویتامین دی به بدن کمک می کند تا کلسیم جذب شود.

کلسیم چیست؟

کلسیم یک ماده معدنی است و مسئول ساخت استخوان می باشد و بدن شما را سالم نگه می دارد . تقریبا 99% از کلسیم بدن در استخوان و دندان وجود دارد که هر روز از طریق پوست ، ادرار ، عرق و مدفوع از دست می رود و دفع می شود.

بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که بدن نمی تواند خودش کلسیم تولید کند ، بلکه وابسته به مواد غذایی است که به او کمک کند کلسیم را ایجاد کنند.
منابع کلسیم

  •     محصولات لبنی مثل شیر، ماست، پنیر، پنیر کاتیج که سرشار از کلسیم هستند و می توانید به اندازه کافی برای کودکان تان هم از آن ها استفاده کنید.
  •     سبزیجات سبز رنگ مثل بروکلی ، اسفناج که سرشار از کلسیم می باشند و باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  •     حبوبات که سرشار از کلسیم است
  •     میوه های خشک و غذاهای دریایی.
  •     مکمل های کلسیم که پزشکان آن را به بعضی از افراد توصیه می کنند.

کلسیم
خب حالا ویتامین دی چیست؟

ویتامین دی هم یک ماده مغذی ضروری است که برای سلامت استخوان ها بسیار مهم می باشد و به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کند . بنابراین اگر بدن شما کمبود ویتامین دی داشته باشد ، احتمالاً کمبود کلسیم هم خواهد داشت. ویتامین دی یک ماده ضروری است که توسط پوست و از طریق جذب نور خورشید وارد بدن می شود و مواد غذایی و مکمل های خاصی هستند که به جذب ویتامین دی کمک می کنند و می توانند بدن شما را سالم نگه دارند.
منابع ویتامین دی

در مطلب "این خوردنی ها به بمب ویتامین D معروفند " با منابع این ویتامین بسیار مهم کامل آشنا شدید و دانستید که منبع اصلی ویتامین دی نور مستقیم خورشید است ، جدا از آن ویتامین دی در بعضی از غذاها در دسترس می باشد، مثل سالمون، تن ماهی ، محصولات لبنی مثل شیر، پنیر ، تخم مرغ و شیر سویا.

ویتامین دی

مکمل های مختلفی هم برای ویتامین دی در دسترس هستند اما بدون نسخه پزشک نباید آن را مصرف کنید.

اساساً عملکرد کلسیم برای ساخت استخوان ها است اما ویتامین دی جذب کلسیم را در بدن آسان می کند.

طبق اطلاعات موجود یک فرد جوان به طور طبیعی در طول روز باید 1000 میلی گرم کلسیم و 600 میلی گرم ویتامین دی دریافت کند . هر دو ماده برای بدن بسیار مهم هستند و باید اطمینان حاصل کنید که ویتامین دی و کلسیم به اندازه کافی در بدن شما وجود دارند .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین