پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:51 - 1401/03/08

این دمنوش برای کاهش استرس عالی است

کارگرآنلاین | گروهی از محققان در سال ۲۰۱۰ میلادی بعد از مطالعات گسترده درباره اسطوخودوس به این نتیجه رسیدند که استفاده از اسطوخودوس، علائم اضطراب را در افراد مبتلا به اختلال اضطراب منتشر (GAD) کاهش می‌دهد و اثربخشی آن با داروی لورازپام برابری می‌کند.

به گزارش کارگرآنلاین اسطوخودوس، گیاه دارویی بسیار مشهور و محبوبی است که با نام‌های Lavandula angustifolia یا Lavandula officinalis نیز شناخته می‌شود. شهرت اسطوخودوس در جهان کهن بیشتر از همه به عطر خاص و جذاب آن برمی‌گشت.

علاوه بر این، اسطوخودوس همواره برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است و هنوز هم مورد توجه است. مشکلاتی مانند بی‌خوابی، خستگی، افسردگی و اضطراب، فقط تعدادی از این بیماری‌ها هستند. نام انگلیسی اسطوخودوس یعنی Lavender از ریشه لاتین lavare گرفته شده است که یعنی «شُستن و پاک کردن». بعضی از صاحب‌نظران، این نام‌گذاری را به محبوبیت استفاده از اسطوخودوس در حمام‌ها مرتبط دانسته‌اند.

حتی امروزه نیز از اسطوخودوس برای تولید صابون‌ها و شامپوها استفاده می‌شود. بنابراین، اسطوخودوس از دوران‌های کهن تا جهان معاصر، گیاه دارویی مهمی برای پاک‌سازی روح و بدن بوده است.

گروهی از محققان در سال ۲۰۱۰ میلادی بعد از مطالعات گسترده درباره اسطوخودوس به این نتیجه رسیدند که استفاده از اسطوخودوس، علائم اضطراب را در افراد مبتلا به اختلال اضطراب منتشر (GAD) کاهش می‌دهد و اثربخشی آن با داروی لورازپام برابری می‌کند. یکی از مطالعات دیگر حاکی از آن است که استفاده از عصاره اسطوخودوس به کاهش اضطراب ناشی از امتحان‌های درسی نیز کمک می‌کند.
 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین