پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:56 - 1401/03/24

ادویه ای برای کمک به دستگاه گوارش

کارگرآنلاین | ادویه آنغوزه. حتی اگر نامش را هم نشنیده باشید به احتمال زیاد بارها آن را در غذاهای ایتالیایی خورده اید. این ادویه یکی از اجزای اصلی بیشتر غذاهایی است که در آنها کاری استفاده شده.

به گزارش کارگرآنلاین دکتر ایمی شاه دارای گواهی پزشکی از دو دانشگاه کلمبیا و هاروارد است، یکی از علایق او ادویه جات شرقی است.به عنوان یک پزشک سنتی که در آمریکا آموزش داده شده، برایم بسیار شگفت انگیز بود که میدیدم آیورودا و طب یکپارچه غربی با یکدیگر اشتراکات فراوانی دارند.

 

آیورودا، یک سیستم باستانی درمان است، و بر این باور است که آتش گوارش ضعیف ( آگنی ) عدم تعادل گوارشی می سازد ( آما ) که ریشه تمام بیماری ها است.

به عنوان یک پزشک، حقیقت این فلسفه را دیدم. در طب غربی به آن عدم تعادل روده می گوییم و به زمانی اشاره دارد که قوی نیست و به خوبی کار نمی کند و می تواند یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها و به طور کلی ضعف در سلامت باشد.

با این ذهنیت شروع به یافتن غذاهای آیورودایی کردم که بیماران برای رفع مشکل آگنی یا عدم تعادل روده بتوانند به سادگی وارد برنامه غذایی خود کنند.

در تغذیه آیورودا، گیاهان و ادویه ها فقط برای اضافه کردن طعم به غذاها اضافه نمی شوند،بلکه برای شعله ور کردن آتش گوارش و سم زدایی بدن از زباله های متابولیک ( آما ) نیز به کار می رود.

در تحقیقاتی که داشتم، متوجه موردی شدم که بارها و بارها نامش به میان آمد: ادویه آنغوزه. حتی اگر نامش را هم نشنیده باشید به احتمال زیاد بارها آن را در غذاهای ایتالیایی خورده اید. این ادویه یکی از اجزای اصلی بیشتر غذاهایی است که در آنها کاری استفاده شده.

اما هشدار می دهم: آنغوزه ادویه ای تلخ و تند است با بویی ناخوشایند. در واقع این بوی بد باعث شده حتی بعضی نام ” کود شیطان را نیز روی آن بگذارند. وقتی می پزیدش عطر و طعمش شما را به یاد پیاز و سیر می اندازد.

این ادویه بیشتر در غذاهای هندی استفاده و همراه با زردچوبه در شور، گوشت سرخ کرده، ادویه کاری و یا به شکل دمنوش استفاده می شود.از عطر و طعم های تلخ و تند مانند آنغوزه، قرن ها است در آیورودا برای بهبود گوارش و حفظ تعادل روده استفاده می شود.

خواص این گونه ادویه ها را به این شکل می شناسند:
التیام گاز معده و نفخ

بهبود گردش خون

بهبود سوزش سر دل و دیگر نشانه های سوء هاضمه

تقویت آنزیم گوارش صفرا و تولید HCL

آرام کردن ناراحتی معده و حالت تهوع

تثبیت سطح قند خون سالم

متعادل کردن اشتها

جلوگیری از هوس قند

بهبود یبوست

کشتن انگل ها

از بین بردن خلط

حمایت از عملکرد کبد و پوستی سالم

آنغوزه نه تنها برای روده مفید است، بلکه برای سیستم ایمنی بدنتان نیز عالی است، تحقیقات سال ۲۰۰۹ نشان داد ریشه آنغوزه ترکیبات ضد ویروسی دارویی تولید می کند که در شرایط آزمایشگاهی جلوی ویروس N1H1 را گرفته است.

بعلاوه از این ادویه برای درمان عصبانیت و برافروختگی، برونشیت، آسم، سیاه سرفه و همچنین تقویت کننده میل جنسی استفاده می شود.

آنغوزه ادویه ای است که اگر می خواهید فوایدش شامل حالتان شود باید هفته ای چند مرتبه مورد استفاده اش قرار دهید. ساده ترین راه برای استفاده اش خوردن غذاهای حاوی ادویه کاری و یا نوشیدنش به شکل دمنوش است، مانند این دمنوش که به شما آموزش می دهم:

چای آنغوزه
مواد لازم:

یک دوم فنجان آب
یک دوم قاشق چای خوری نمک
یک دوم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
به اندازه دو نیشگون ( گرفتن ادویه بین دو انگشت اشاره و شست ) آنغوزه
به اندازه یک فشار آب لیمو

آماده سازی:
همه مواردی که گفته شد به جز آب لیمو را در یک کتری با هم میکس کنید و به جوش بیاوریدشان. اجازه دهید خنک شود و سپس لیمو را اضافه کنید.

توجه: اگر به صورت پیوسته از آنغوزه استفاده کنید ممکن است دچار اسهال شوید ( چون برای درمان یبوست به کار می رود ).

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین