پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:52 - 1401/03/27

تب کریمه کنگو به این استان رسید

کارگر آنلاین | معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شناسایی یک بیمار مبتلای قطعی تب کریمه کنگو در استان خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین ،  محمد جعفرزاده اظهار کرد: تعداد بیماران محتمل تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو در استان اردبیل به ۳ مورد افزایش یافته که یکی از بیماران که چند روز قبل بستری شده بود، پس از تایید نهایی آزمایشگاهی، به‌عنوان بیمار قطعی تب کریمه کنگو مشخص و تحت درمان است.

  • وی افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که همه ساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها در کشور و اکثرا در افرادی که در معرض تماس با دام، خون و ترشحات حیوان آلوده قرار گرفته و یا افرادی که توسط کنه گزش می‌شوند، مشاهده می‌گردد.
  • معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تصریح کرد: همچنین یکی از روش‌های انتقال این بیماری، گزش با کنه هیالوما است که در صورت مشاهده، نباید این کنه‌ها با دست له شوند.
  • جعفرزاده با تاکید بر رعایت نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بیان کرد: خرید گوشت باید از قصابی‌های معتبر صورت گیرد و مردم استفاده از گوشت‌هایی که در کنار جاده‌ها کشتار و عرضه می‌شوند و همچنین ذبح دام در منزل، جداً خودداری کنند.
  • وی با اشاره به این‌که انجماد گوشت سبب از بین رفتن ویروس CCHF در آن نمی‌شود، تاکید کرد: گوشت‌های مشکوک باید به‌مدت ۲۴ ساعت و جگر، کلیه و قلب به‌مدت ۴۸ ساعت در دمای ۲ تا ۸ درجه یخچال نگهداری شده و بلافاصله از مصرف گوشت‌های تازه خودداری شود.
  • معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت بروز علایم اولیه سرما خوردگی شامل تب، لرز، آب‌ریزش از بینی، درد بدن و یا مشاهده خون‌ریزی غیرعادی متعاقب تماس با دام و یا گزش کنه، بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین