پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:10 - 1401/04/08

چرا نسبت به قبل، موهایم نازک و ضعیف تر شده؟

کارگر آنلاین| اگر احساس میکنید موهایتان بیشتر از قبل نازک شده و ریزش پیدا کرده است، باید اول علت این موضوع راپیدا کنید و بعد به دنبال درمان نازکی موهایتان باشید.

یائسگی

تغییرات هورمونی در دوران یائسگی و قبل از آن؛ باعث نازک شدن مو ها می شود. وقتی که سطح هورمون استروژن و پروژسترون افت کند، سطح هورمون آندروژن افزایش می یابد و همین تغییرات؛ باعث ریزش مو خواهد شد.
استرس و فشار

کاملاً طبیعی است که تنش و استرس باعث می شود که ریزش مو افزایش پیدا کند. وقتی که ذهن و بدن تحت استرس و فشار شدید باشد، هورمون کورتیزول افزایش پیدا خواهد کرد که تاثیر منفی روی پوست و مو خواهد داشت و باعث ضعیف شدن آن می شود.
دارو

ریزش مو می‌ تواند از عوارض جانبی بعضی از دارو ها باشد. دارو های درمان سرطان، آرتروز، افسردگی، مشکلات قلبی و فشار خون بالا عاملی برای ریزش مو است.

دارو
مشکلات تیروئید

تیروئید پرکار یا کم‌کار می تواند عاملی برای ریزش مو یا نازک شدن موها باشد که معمولا بعد از مصرف یک داروی خاص بیشتر اتفاق می‌ افتد.
کمبود مواد مغذی

مو از پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین باید پروتئین را به اندازه کافی دریافت کند تا بتواند سالم بماند. اگر بعضی از مواد مغذی مانند پروتئین در بدن کم باشد، قطعا ریزش مو اتفاق خواهد افتاد.
با موی نازک شده و ضعیف چه کار کنیم؟

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و برای مشکل رایج نازک شدن موها نیز راه حلی هست که رایج ترین آنها شامل موارد زیر است:

موی نازک
به متخصص پوست مراجعه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و علت را بیابید. باید اختلال هورمونی یا هر اتفاق دیگری مانند مصرف دارو یا درمان‌ های مختلف مانند شیمی درمانی بررسی شود که پزشک بهترین را تشخیص می دهد.
عادات مراقبت موی خود را تغییر دهید

اگر احساس می کنید که موهای تان ضعیف شده، بهتر است که با آن خشن رفتار نکنید. دفعات شستشوی مو را کم‌تر کنید و آن را به چند بار در هفته برسانید و اگر هر روز این کار را انجام می دهید، آن را یک روز در میان کنید و کمی با موها ملایم تر رفتار کنید.
رژیم غذایی سالم داشته باشید

به اندازه کافی کالری به بدن تان برسانید، غذا های مقوی بخورید و مصرفِ مواد معدنی، پروتئین و مواد مغذی مانند زینک، بیوتین و منیزیم را فراموش نکنید.

رژیم غذایی
از محصولات مناسب برای مو استفاده کنید

بهتر است که از نرم‌کننده و تقویت کننده کمک بگیرید که موها را حجیم تر و پرتر نشان می دهد. سعی کنید مواد مضر به موهای تان نزنید و درمان‌ های مختلف برای تقویت مو را در پیش بگیرید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین