پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:13 - 1401/04/18

این گروه های خونی بیشتر مراقب ابتلا به وبا باشند

کارگر آنلاین| فاطمه ترکمان اسدی اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد اسهال وبا در استان‌های مجاور مانند کرمانشاه و کردستان، کسب اطلاعات برای پیشگیری از این بیماری ضروری است.

وی با بیان اینکه اسهال وبا به دنبال ورود باکتری به بدن اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این باکتری‌ها باید با تعداد بالایی وارد بدن انسان یا میزبان شود تا اسهال رخ دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره راه‌های تمایز اسهال وبا با اسهال معمولی، عنوان کرد: در اسهال وبا، بیمار احساس دل‌پیچه و تاییدکرامپ‌های شکمی ندارد در حالی‌که اسهال معمولی همراه با این علائم است‌.

ترکمان اسدی افزود: در اسهال وبا بیمار بدون درد احساس دفع دارد و حجم زیادی از مایع از بدنش خارج می‌شود و بیمار با علائم کم آبی بدن مواجه می‌شود.در اسهال وبا، اسهال با نمای به اصلاح لعاب برنجی و رنگ شیری و سفید مشاهده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: بیماران در دورانی که گرفتار اسهال وبا است، دچار عطش، چروکیدگی پوست و کاهش حجم ادرار می‌شود که اگر مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به افت فشار، بالا رفتن ضربان قلب، قطع ادرار، کاهش هوشیاری، کما و در نهایت مرگ بیمار می‌شود‌

ترکمان اسدی با بیان اینکه خطر بیماری اسهال وبا در کودکان سنین بسیار پایین و سالمندان، خطرناک است، تصریح کرد: افراد دارای گروه خونی o و بیمارانی که از داروهای سرکوب کننده اسید معده استفاده می‌کنند بیش از دیگران مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه تایید و تشخیص اسهال وبا با انجام یک نمونه در آزمایشگاه انجام می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه نوع باکتری را مشخص می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره درمان این بیماری نیز تصریح کرد: اصل درمان که حائز اهمیت است مربوط به جایگزینی مایعات و املاحی است که از طریق اسهال دفع شده است.

ترکمان اسدی با بیان اینکه استفاده از پودرهای او آر اس برای بیماران مفید است و می‌توانند به تناوب استفاده کنند گفت: اگر کم آبی بدن بیمار شدید باشد از روش‌های مایع درمانی و سرم تراپی استفاده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در صورتی‌که شرایط بیمار مناسب نباشد؛ برای مداوا در بیمارستان بستری می‌شود.

ترکمان اسدی با تاکید بر اینکه مصرف مکمل‌های زینک در کودکان بسیار کمک کننده است، گفت: مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت موارد بهداشتی است.

وی افزود: مصرف آب آشامیدنی ناسالم، سبزیجات، میوه نشسته و غذاهای بین‌راهی خطر ابتلا به این بیماری را تشدید می‌کند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین