پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00002:06 - 1401/05/18

شهادت‌طلبی؛ فرهنگ متعالی مدافعین حرم

بازگشت پیکر شهدای مدافع حرم از سوریه به کشورمان در دهه‌ی اول محرم، نشان‌دهنده‌ی شهادت‌طلبی مدافعین حرم در طول حیاتشان است؛ شهادت و شجاعتی که از ارکان اصلی فرهنگ دفاعی در جمهوری اسلامی است.

شهادت طلبی؛ فرهنگ غالب مدافعین حرمعلی عبدالصمدی؛ دهه‌ی اول ماه محرم امسال تفاوتی آشکار با سالیان پیش داشت و آن هم بازگشت پیکر شهدای حرم از سوریه به ایران است.

عزیمت این دلاوران به جبهه‌های نبرد علیه داعش و سایر نیرو‌های تکفیری با قصد و نیت دفاع از حرم اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین است.

به دیگر کلام، عزیمت این سلحشوران از سوی نیرو‌های مسلح کشورمان به خاک سوریه، به نوبه‌ی خود هم پایه‌ای بود جهت دفاع از حرم مطهر اهل بیت و هم به صورت عملی مبلغ قدرت استراتژیک، تدافعی و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی است؛ ایدئولوژی‌ای که بر اصول و موازین دین مبین اسلام ناب محمدی، قرآن، علی الخصوص ائمه‌ی شیعه بنا نهاده شده است.

تبلیغ فرهنگ تدافعی جمهوری اسلامی صرفا از طریق رسانه‌ها نبوده و در راستای تعمیم این فرهنگ در منطقه و جهان به ویژه در هلال شیعی با هر ابزاری صورت پذیرفته است. یکی از این ایزار‌ها رهسپار شدن مدافعین حرم به سوریه جهت دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و سایر خواهران و برادران مسلمان است.

فرهنگ و منش دفاع از مسلمانان از دهه‌های قبل آغاز شده و همچنان در قالب اعزام نیرو‌های مسلح و جان بر کف ادامه دارد. در زمان جنگ در سارایوو همین نیرو‌های مسلح و کار آزموده جهت ارسال کمک‌های مادی و معنوی رهسپار بوسنی و هرزگووین شدند.

بازگشت پیکر شهدای مدافع از حرم از سوریه به کشور عزیزمان در دهه‌ی اول محرم نشان دهنده‌ی شهادت طلبی مدافعین حرم در طول حیاتشان است؛ شهادت و شجاعتی که از ارکان اصلی فرهنگ دفاعی در جمهوری اسلامی است؛ شهیدانی که به فرموده‌ی قرآن کریم زنده و جاودانه اند.

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین