" />
پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00002:52 - 1401/05/29

منزلت زوّار حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

کارگر آنلاین| آن چه انسان را مورد عنایت بزرگان دین قرار می‌دهد صدق، اخلاص، خدمتگزاری به مردم به ویژه زوّار مزار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.">

در کتاب طوبای کربلا از شیخ حسین مشکور نقل شده است: در عالم رویا دیدم در حرم مطهر حضرت سیدالشهداء (ع) هستم و یک جوان عرب وارد حرم شد و با لبخند به آن حضرت (ع) سلام کرد و حضرت هم با لبخند جوابش را دادند.

فردا شب که شب جمعه بود به حرم مطهر مشرّف شدم و در گوشه‌ای از حرم ایستادم، ناگهان همان عرب را که در خواب دیده بودم وارد حرم شد و چون مقابل ضریح مقدس رسید، با لبخند به آن حضرت علیه السلام سلام کرد؛ ولی حضرت سیدالشهداء (ع) را ندیدم و مراقب آن عرب بودم که از حرم خارج شد.

عقبش رفتم و دلیل لبخندش را با امام (ع) پرسیدم. سپس، تفصیل خواب خود را برایش نقل کردم و گفتم: چه کرده‌ای که امام علیه السلام با لبخند به تو جواب می‌دهد؟

گفت: پدر و مادر پیری دارم و در چند فرسخی کربلا ساکنیم. هر شب جمعه که برای زیارت می‌آمدم. یک هفته پدرم را سوار الاغ می کردم و می‌آوردم و هفته دیگر مادرم را می‌آوردم تا این که شب جمعه‌ای که نوبت پدرم بود. وقتی او را سوار کردم، مادرم گریه کرد و گفت: مرا هم باید ببری!شاید هفته دیگر زنده نباشم.

گفتم: باران می‌بارد، هوا سرد است، مشکل است؛ اما نپذیرفت، به ناچار، پدرم را سوار الاغ کردم و مادرم را روی دوشم نشاندم و با زحمت بسیار، آن‌ها را به حرم رساندم و چون در آن حالت با پدرم و مادرم وارد حرم شدم، حضرت سید الشهداء را دیدم و سلام کردم، آن بزرگوار هم به رویم لبخند زدند و جوابم را دادند و از آن زمان تا به حال، هر شب جمعه که مشرّف می‌شوم حضرت را می‌بینم و با تبسم جوابم را می‌دهند.

آن چه انسان را مورد عنایت بزرگان دین قرار می‌دهد و رضایت آن‌ها را جلب می‌کند، صدق، اخلاص، محبت ورزی و خدمتگزاری به اهل ایمان به خصوص والدین و زوّار مزار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
حَدَّثَني أَبي رَحِمَهُ اللَّهُ وَ عَلِيُّ ابْنُ حُسَيْنِ وَ جَماعَةُ مَشايِخي ره عَنْ سَعْدِ ابْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ ابْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدِ ابْنِ حُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ ابْنِ إسْماعيلَ ابْنِ بَزيعٍ عَنْ صالِحِ ابْنِ عُقْبَةَ عَنْ زَيْدٍ الشَّحّامِ قالَ: قُلْتُ لِأَبي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلامُ: ما لِمَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ؟ قالَ: كانَ كَمَنْ زارَ اللَّهَ في عَرْشِهِ. [کامل‌الزیارات ج١ ص١٤٧] زید شحّام گفت به امام صادق (س) عرض کردم: برای زایر قبر امام حسین (س) چه اجر و ثوابی هست؟ فرمود: مثل کسی است که خدا را در عرش زیارت نموده.
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین