پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:17 - 1401/06/23

بهترین عمل در مسیر پیاده روی اربعین

کارگر آنلاین | نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت توصیه کرد: زائران، زندگی خود را در مسیر پیاده‌روی ورق بزنند و ببینند چه قدر شبیه کسانی هستند که در این مسیر برای آن‌ها عزاداری می‌کنند.

به گزارش کارگر آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، به تشریح تأثیر اجتماعی و فرهنگی مراسم اربعین حسینی پرداخت و گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین که بزرگ‌ترین اجتماع بشری است، تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فراوانی دارد.
به گفته وی بیش از ۲۰ پیاده‌روی در جهان برگزار می‌شود که برخی جنبه سنتی دارد و برخی نیز پدیده جدیدی هستند، اما پیاده‌روی اربعین با همه این پدیده‌ها متفاوت بوده و نقش بسیار سازنده اجتماعی و فرهنگی دارد.

 

  • نواب اضافه کرد: در این پیاده‌روی انسان با الگو‌هایی که برای همه اقشار جامعه وجود دارد همگام می‌شود؛ جوانی که پیاده‌روی می‌کند به یاد علی اکبر (ع) است و می‌داند در مسیری که می‌رود یک جوان هم سن او فداکاری کرده است؛ خانمی که حرکت می‌کند به یاد حضرت زینب (س) و خانم رباب می‌افتد و از این بزرگواران الگو می‌گیرد.

نواب درباره تأثیر اجتماعی پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: اینکه انسان در اجتماعی حضور پیدا می‌کند، تعریف اجتماعی پیدا می‌کند و افراد، گروه‌ها، مذاهب و ادیان دیگر را می‌بیند و می‌شناسد، یکی از نکات اجتماعی این حرکت عظیم است. 

به گفته وی  در هیچ کجای عالم چنین گردهمایی را نمی‌توانید پیدا کنید که در آن چندین میلیون نفر از کشور‌های مختلف جمع شوند و وحدت، یکپارچگی و تأثیر جهانی در پی داشته باشد.

  • حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پاسخ به اینکه برخی مدعی می‌شوند افراد صرفاً برای لذت بردن از یک سفر رایگان و بدون نگاه دینی به این سفر می‌روند، آیا چنین افرادی هم از معنویت اربعین بهره می‌برند؟ گفت: اینطور نیست که همه افرادی که به زیارت اربعین می‌روند، عرق دینی و علاقه‌مندی به این کار ندارند، چون اگر کسی بخواهد برای تماشا برود که این همه زحمت را به خود نمی‌دهد.

وی افزود: زائران همین اکنون برای رفتن به مرز باید زحمت زیادی متحمل شوند و در آن طرف مرز هم با گرما، کمبود، سختی و ناراحتی مواجه می‌شوند. بعد هم یک پیاده‌روی طولانی در پیش دارند و آنجا هم خدمات فوق‌العاده‌ای به مردم ارائه نمی‌شود. درست است که مردم عراق به زائران احترام زیادی می‌گذارند و از آن‌ها پذیرایی می‌کنند، اما به هر حال سختی سفر برای زائر است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین