پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:02 - 1401/08/10

عیدی بازنشستگان کارگری را کارگری بپردازید

کارگر آنلاین | یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری از تبعیض در دریافتی‌ها انتقاد کرد و گفت: کارگران بازنشسته توقع دارند امسال براساس قانون و به اندازه‌ی کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند

به گزارش کارگر آنلاین، حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری با تصویب مجلس شورا از مهرماه، حداقل یک میلیون تومان افزایش یافت؛ بازنشستگان لشگری مشمول افزایش 20 درصدی شدند و مزایای مزدی زیرمجموعه‌های دولت نیز زیاد شد. در عین حال، پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان به بازنشستگان نفت در آبان، توسط هیات رئیسه صندوق نفت مصوب شد.

  • در چنین شرایطی تکلیف بازنشستگان کم درآمدِ کارگری چیست؛ سیداحمد حسینی (فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی) در این رابطه می‌گوید: واجب‌ترین قشر برای ترمیم مزد، کارگران شاغل و بازنشسته هستند؛ متوسط حقوق بازنشستگان کارگری زیر هشت میلیون تومان است؛ با این حال، نه دولت و نه مجلس، برنامه‌ای برای افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان در نیمه‌ی دوم سال ندارند.
  • به گفته‌ی وی، بازنشستگان کارگری بعد از ماه‌ها انتظار از افزایش مزد مصوب شورایعالی کار بهره‌مند شدند و دقیقاً بعد از پایان این ماجرا به صرافت افتادند دریافتی بازنشستگان صندوق‌های دولتی را افزایش دهند.
  • حسینی در ادامه به مساله‌ی عیدی پایان سال بازنشستگان کارگری اشاره می‌کند: کارگران بازنشسته توقع دارند امسال براساس قانون و به اندازه‌ی کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند. عیدی کارگری، حداقل دوبرابر حداقل حقوق است اما سازمان تامین اجتماعی هر سال به بازنشستگان خود عیدی کارمندی می‌پردازد؛ وقتی ما از همه‌ی مزایای کارمندی بی نصیب هستیم چرا باید پایان سال یک‌شبه کارمند شویم و عیدی کارمندی بگیریم؟
  • او تاکید می‌کند: توقع داریم امسال از همین حالا تامین اعتبار پرداخت عیدی کارگری را انجام دهند و به تمام مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی به اندازه‌ی کارگران شاغل عیدی بپردازند.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین