پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:18 - 1401/11/02

فرق میخکوب برقی و بادی

فرق میخکوب برقی و بادی در هنگام تولید تمامی محصولات چوبی مراحل منگنه کردن میخ ها توسط میخکوب های مختلف انجام میشود. در گذشته برای میخ کوبی از چکش و یا ابزار های سخت اینچنینی استفاده میکردند....

در هنگام تولید تمامی محصولات چوبی مراحل منگنه کردن میخ ها توسط میخکوب های مختلف انجام میشود. در گذشته برای میخ کوبی از چکش و یا ابزار های سخت اینچنینی استفاده میکردند. اما این روش علاوه بر انرژی زیادی که از کاربر میگرفت، بسیار زمانبر بود. به همین منظور برای انجام هایی با حجم بیشتر به یک ابزار قدرتمند و سریع مانند میخکوب نیاز داریم. میخکوب ها علاوه بر افزایش کیفیت، سرعت انجام کار را افزایش میدهد. 
با استفاده از میخکوب میتوان بسیاری از قطعات را به یکدیگر با قدرت بالایی متصل کرد. به عبارتی با استفاده از این وسیله میتوان اتصالات بسیار محکم و قوی ای ایجاد کرد. این وسیله یکی از کاربردی ترین ابزار ها در خطوط مونتاژ است که میخ ها را به خوبی و بدون ایجاد کوچک ترین خستگی وارد قطعه مورد نظر میکند.

میخکوب ها در سه نوع برقی و بادی و شارژی موجود میباشد که در ادامه قصد مقایسه دو نوع بادی و برقی آن را داریم.

میخکوب برقی

  • همانطور که از نامش پیداست نیرو محرکه ی آن برق است و با نیروی الکتریسیته کار میکند. میخکوب بادی وزن کمتری نسب به سایر میخکوب ها دارد و از ویژگی های مثبت این دستگاه محسوب میشود. وزن کم این دستگاه باعث میشود که کاربر هنگام کار با آن خسته نشده و به مراتب راندمان کاری بالاتر میرود. 

میخکوب بادی

  • نیروی خود را از یک مخزن یا کمپرسور باد تامین میکند. به عبارتی پرتاب میخ ها با استفاده از یک کمپرسور باد تامین و انجام میشود. قسمت مربوط به پرتاب میخ ها به یک سیلندر مجهز شده است که درون پیستون وجود دارد و با حرکت آن به سرعت پایین و بالا، میخ ها به سوی نوک میخکوب هدایت میشود. در نتیجه به سطح مورد نظر برخورد کرده و چفت میشود.


 

  • مزایا و معایب میخکوب های بادی و برقی

میخکوب برقی

  • مزایا میخکوب برقی: میخکوب برقی از جمله دستگاه هایی است که برای همه افراد اعم از حرفه ای و عادی کارا و قابل استفاده است. میخکوب برقی هم برای کارهای صنعتی و هم برای کارهای عمومی و مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که اشاره کردیم وزن کم این دستگاه از جمله ویژگی های مثبت این ابزار است. چرا که میخکوب ها بیشتر برای کار هایی مانند کابینت سازی و یا تعمیر و نصب وسایل چوبی استفاده میشود، که انجام هرکدام از اینها زمانبر است و مهم است که کار با ابزار موجب خستگی کاربر نشود. از دیگر مزایای میخکوب برقی قابل حمل بودن آن است و بسیار مناسب برای افرادی است که حرفه ی آنها نصب کابینت و یا کارگاه های مبل سازی است. میخکوب های برقی نسبت به میخکوب های بادی صدای بسیار کمتری دارند و علت آن عدم حضور کمپرسور میباشد. قیمت پایین میخکوب های برقی نسبت به بادی از دیگر نقاط قوت این دستگاه است.
  • معایب میخکوب برقی: میخکوب برقی برای شروع کار نیاز به برق دارد و در مکان هایی برق در دسترس نیست، نمیتوان از این ابزار استفاده کرد. همچنین استفاده مداوم از برق هزینه بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. از دیگر معایب این دستگاه نسب به میخکوب های بادی و یا شارژی طول عمر کم این ابزار میباشد؛ بطوری که ابزار برقی به سرعت خرابی بالا شهرت دارند.
  • کابل برق دستگاه های برقی از جمله معایب این دستگاه است. چرا که شما را به دیوار متصل میکند و محدوده حرکت کاربر را کاهش میدهد. البته که این مشکل در ابزار های بادی نیز مشاهده میشود. استفاده از دستگاه های برقی خطر برق گرفتگی را نیز به همراه دارد.

میخکوب بادی

  • مزایا میخکوب بادی: قدرت میخکوب بادی به مراتب از میخکوب های دیگر بالاتر است و برای سوراخکاری های با عمق بیشتر باید از میخکوب های بادی استفاده کرد. بدلیل قدرت بالایی که دارند میخ ها را به راحتی در جای خود قرار میدهند و نیاز به چکش کاری بعد آن نیست. 
  • نیاز به تعمیر در ابزار های بادی نسب به ابزار های برقی و شارژی کمتر است و این به معنای طول عمر بیشتر این دستگاه است. 
  • معایب میخکوب بادی: میخکوب های بادی به علت اتصال به کمپرسور های بادی غیر قابل حمل هستند و باید بصورت ثابت در کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. سر و صدای میخکوب بادی بسیار زیاد است و از آنها نمیتوان در مکانهای عمومی استفاده کرد.
  • در پایان هر متخصص با توجه به نیاز و نوع عملکردی که از دستگاه توقع دارد و البته استفاده صنعتی و یا عمومی میتواند میخکوب مورد نظر خود را انتخاب کند و این موضوع کاملا بستگی به حرفه فرد و بودجه ی آن دارد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین