پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:47 - 1401/12/01

دو پیامبری که با هم باجناق بودند

کارگر آنلاین | دو پیامبری که باهم باجناق بودند حضرت زکریا و حضرت عمران علیهما السلام می باشند اما خوب است در مورد نحوه باجناق شدن این دو پیامبر هم بدانید.

به گزارش کارگر آنلاین ، در تاریخ و روایات نقل شده که در میان بنی اسرائیل دو خواهر برجسته و بزرگ زاده وجود داشتند، یکی به نام «حَنّه» و دیگری به نام «اَشْیاع»،( در بعضی از روایات او با نام «حنّانه» خوانده شده که مادر حضرت یحیی ـ علیه السلام ـ بود. (بحار، ج 14، ص 202)).

 

  • حضرت زکریا ـ علیه السلام ـ از اَشْیاع خواستگاری کرد، و عمران که (که در آن زمان) یکی از راهبان و بزرگان بنی اسرائیل بود (و طبق نقلی از پیامبران بنی اسرائیل بود) از «حَنّه» خواستگاری نمود، سرانجام اشیاع همسر زکریا ـ علیه السلام ـ گردید، و حَنّه همسر عمران شد.( البته منظور از این عمران غیر از عمران پدر موسی ـ علیه السلام ـ است، و میان آنها 180 سال فاصله وجود داشت. بحار، ج 14، ص 194) به این ترتیب زکریا و عمران، دو شخصیت بزرگ بنی اسرائیل، باجناق همدیگر شدند، و علاوه بر رابطة مکتبی، رابطة خویشاوندی نیز پیدا کردند و از این دو بزرگوار دو پیامبر بزرگ به نامهای حضرت عیسی و یحیی علیهما السلام به دنیا آمدند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین