پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1402/03/29

اهمیت قرائت حدیث کساء برای حل مشکلات مادی و معنوی

حدیث کسا به قدری اهمیت دارد که میتوان آنرا در راستای معرفی پیشوایان و راهنمایان امّت اسلام و یکی از نقاط روشن و برجستۀ خصایص و فضائل اهل بیت گرامی معرفی کرد. در ادامه متن و ترجمه حدیث کساء و همچنین فواید بسیاری که خواندن حدیث کسا بهمراه دارد را با هم میخوانیم. خواص خواندن حدیث کساء: حدیث کساء حدیثی قدسی و در فضیلت پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله)، امام علی (علیه السلام)، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و امامان حسن (علیه السلام) و حسین(علیه السلام) است یک دوره ناب از معرفت اهل بیت(علیه السلام) و امامان را طی فرازهایی کوتاه مرور می کند و سبک زندگی مناسب شیعه را نزد رویش ترسیم می کند.

فضیلت خواندن حدیث کساء:
 پیامبر خدا (ص) در مورد فضیلت تلاوت کردن حدیث کسا فرمودند:« این خبر ما در هر محفل و مجلسی از محافل اهل زمین که در آن جمعی از شیعیان و دوستداران ما هستند خوانده شود، رحمت خدا بر آنها نازل شده و ملائکه آنها را در بر گرفته و برای ایشان طلب بخشش می کنند، تا زمانیکه پراکنده شوند». در این موقع امام علی( (ع) ) فرمود: « به خدا سوگند که ما رستگار شدیم و سوگند به پرودگار کعبه شیعیان ما هم رستگارشدند». بعد پیامبراکرم(ص) فرمودند: «این خبر در هر محفلی از شیعیان که آن جا هستند یادآوری شود، و در بین آنها اندوهگینی باشد، خدا ناراحتی و غمش را بر طرف می کند و درصورتی که حاجت مندی باشد خداوند حاجتش را رفع می کند».

 

آداب خواندن حدیث کساء:
اگرچه در روایات معصومان شرائط و اداب خاصی برای تلاوت کردن حدیث کساء بیان نشده است، ولی در نظر داشتن شرائط عام جلسات دعا و توسل، که درهمان وضعیت گریه و خشوع و انقطاع از همه کس و همه چیز بسوی خدا است، میتواند بر تأثیر این توسل بیفزاید.

 

درصورتی که به شرائطی که بعضی از علما و بزرگان برای خواندن این حدیث بیان نموده اند توجه کنیم، در می یابیم که این شرائط از جمله اداب عمومی تلاوت کردن ادعیه و توسلات است واین احتمال وجود داردکه تجربیات آن عالم یا الهامات خاصی که به برخی شده، علت سفارش به بعضی از آداب خواندن حدیث کساء باشد. به عنوان مثال مرحوم آیت‌الله بهاء الدینی سفارش می کردند برای تلاوت کردن حدیث کساء چند نفر، پس از نماز مغرب وعشاء دور هم جمع شوند و ۱۴ هزار صلوات بفرستندو حدیث کساء را بخوانند و حاضران در جلسه را اطعام کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین