پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:12 - 1402/04/07

رپرتاژ آگهی |

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها چیست؟

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها چیست؟ کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها سیلیکات سدیم یک پودر سفید رنگ است که با حل شدن در آب یک خاصیت قلیایی و محیط شیمیایی را ایجاد می کند. کاربرد سیلیکات ...

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها 


سیلیکات سدیم یک پودر سفید رنگ است که با حل شدن در آب یک خاصیت قلیایی و محیط شیمیایی را ایجاد می کند. کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها باعث ایجاد خاصیت های مرطوب کنندگی، ضدعفونی کنندگی میشود و قابلیت تصفیه و نفوذ دارد. سیلیکات سدیم از رایج¬ترین ترکیبات معدنی است و در صنایع مختلف نظیر شوینده و غیره کاربرد دارد.

 

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها عمدتاً برای شوینده های صنعتی و سازمانی می باشد. انواع مختلف سیلیکات سدیم ترکیب منحصر به فردی از سیلیس و قلیا دارد و در شوینده ها خاصیت پاکسازی موثری را ایجاد می کند. وجود این ترکیبات در مواد شوینده قدرت پاک کنندگی بالا در پودر قرص و مایع را تضمین می کند. سیلیکات سدیم یا متاسیلیکات حاوی مقادیری از قلیا و سیلیس است و این ترکیب مناسب برای از بین بردن جرم های سخت است.

 

 فرایند این پاکسازی شامل حذف خاک های چرب و روغنی و ریزگرد است که به شکل ذرات معلق پراکنده شده اند. ترکیب سیلیس و قلیا در سیلیکات سدیم خاصیت قلیایی ایجاد میکند. این ترکیب خاک های سنگین را در این محلول حل می کند و فرایند شست و شو آسان¬تر خواهد شد. آب سخت به دلیل وجود یون های فلزی مانند کلسیم و آهن قدرت پاک کنندگی دارد. از طرفی دیگر ترکیباتی که در شوینده ها وجود دارد هنگام از بین بردن آلودگی¬ها یون های موجود در آب سخت را جذب می کند و این موضوع باعث می شود در فرآیند شستشو اختلالات به وجود آید. وجود ترکیبات سیلیکات سدیم قدرت ضدعفونی کردن شوینده ها را افزایش میدهد. از سال‌های اخیر از سیلیکات سدیم ها در صنایع شوینده و مواد پاک کننده برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده میشد.

 

                                                      سدیم سیلیکات پودر

 

مزایا وجود متاسیلیکات در شوینده 

 علاوه بر کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها می توان به کاربرد این ماده در موارد دیگر نظیر تولید کاشی و سرامیک، سیمان نسوز، پوشش های کاغذی، تصفیه روغن های طبیعی و غیره اشاره کرد. در واقع سیلیکات سدیم علاوه بر صنعت شوینده در موارد دیگری کاربرد دارد. سیلیکات سدیم به آب شیشه‌ای نیز شناخته می شود و به شکل های مختلف جامد، مایع و پودر موجود است.  از مایع محلول ترکیبات سیلیکات سدیم در تولید صابون پاک کننده های صنعتی، رنگ ها، صنعت ریخته گری، کنترل خوردگی در لوله های آب و تثبیت پراکسید استفاده میشود. مهمترین دلیلی که از سیلیکات سدیم در انواع شوینده و مواد پاک کننده استفاده می شود افزودن خاصیت جذب چربی و پاک کنندگی به شوینده ها است.

 

 وجود سیلیکات سدیم ها سختی پتاسیم و منیزیم را کاهش می دهد و در نتیجه باعث می شود شوینده هایی نظیر صابون، خاصیت کف کنندگی بیشتری در آب داشته باشند. از طرف دیگر وجود این ماده در شوینده خاصیت قلیایی آنها را افزایش میدهد. پس از آشنایی با کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها لازم است یک مرکز معتبر برای خرید این ماده را معرفی کنیم. سیلیکات گستر اصفهان یکی از شرکت‌های تولید سیلیکات سدیم مایع، جامد و پودری است. بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد شوینده می توانند از سیلیکات گستر اصفهان مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند. این شرکت از با کیفیت ترین سیلیکات سدیم ها را تولید میکند و با قیمت مناسبی عرضه می نماید. مشتریان می توانند با اطمینان مواد مورد نیاز خود را از این مرکز معتبر تهیه نمایند. 

 

 

https://silicategostar.com/

 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین