پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:51 - 1402/04/16

غدیر از امام حسین تا آزادی

کارگر آنلاین | دومین مهمانی ۱۰ کیلومتری تاریخ جمهوری اسلامی ایران جشن غدیر خم و امامت و ولایت، به میمنت آغاز رسالت به حق ترین ولایت تاریخ اسلام امروز جمعه با حضور میلیونی مردم تهران آغاز شد.

 غدیر ۱۴۰۲ با جمعه ای پیوند خورد که در تاریخ اذهان شیعیان به نام امام عصر رقم خورده است، جمعه ای داغ تیرماهی که حتی سیطره تمام قد خورشید بر آسمان نتوانست ولایتی ها را در خانه نگه دارد. مردمانی که ار روزها قبل خود را مهیای تجمعی کرده بودند که فقط می تواند پیاده روی اربعین و خیل مشتاقان مسیرهای مختلف زیارت سیدالشهدا را تداعی کند.

ساعت ها به آغاز یکی از بزرگترین مهمانی های تاریخ مانده اما غدیریان بی خیال تابستان داغ و حرارت هوا عازم مهمانی اند که میزبانش ولی امری است که سالها عشق و حبش چراغ راهشان برای زندگی بوده، حضور میلیونی مردم تهران از ساعات اولیه در گرمای تابستان از میدان امام حسین تا میدان آزادی نشان از اراده امت اسلام بر حقانیت ولایت مولای متقیان دارد.

 

مهمانی البته نه از امام حسین که از شرقی ترین و غربی ترین، از شمال ترین و جنوبی ترین نقاط تهران آغاز شده و دسته های مختلف مردمی که در قالب دوست و خانواده و از هر قشر از ایستگاه های حمل و نقل عمومی مترو و بی آر تی عازم مسیر ولایتی اند گواه این مدعاست. مردم ولایت مدار پایتخت از هر نگرش، جناح، قومیت و مذهبی و هر نوع لباسی عازم اند، یک ترکیب متنوع که فقط ذوب شدن در ولایت می تواند چنین صحنه ای بیافریند.

به میدان امام حسین که میرسی رقص بادبادک ها و حرارت میله های داغ دور چین میدان و پایکوبی بالگرد در آسمان و صدای سرود و همهمه مردمانی که نشسته اند تا عید را با شکوه جمع جشن بگیرند چشم نوازی می کند. تنها دلدادگی و جاذبه خداگونه امیر المومنین می تواند چنین شکوهی بیافریند، با وجود گرمای بی سابقه امروز تهران که شانه می زند به داغی غدیر صحرای عربستان، شاهد حضور پرشور مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکانی هستیم که پیشتاز والدین خود در حرارت و شور و شوق جشن ۱۰ کیلومتری پایتخت می دمند.

اما انچه غدیر امسال و ۱۴۰۲ را متمایز میکند مدیریت مردمی ان است که هرگونه حکومتی بودن را نقض کرده و صدالبته بر جاودانگی ان افزوده و باعث شده پرحرارت تر از همیشه برگزار شود. مردمانی که اراده کرده اند به جشنی ۱۰ کیلومتری در پایتخت و ۲۴ استان و ٧٠ شهرستان کشور ، ۲۳۰۰ موکب برپا کرده اند تا هرکس به اندازه خود سهمی داشته باشد در ابراز ولایتمداری به تمام دنیا.

 

هر کس به شکلی مشارکت دارد، از پویش هایی که راه اندازی شده در فضای حقیقی و مجازی تا ایده های جورواجور که برای رنگ بخشی به مهمانی یکی از برترین های خلقت. مهمانی ای که آغاز می شود از ساعت ها قبل قرار از میدانی مزین به فرزند ولی تا پیام ولایت ، آزادی.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین