پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:44 - 1402/05/23

وظایف ما برای نزدیک شدن ظهور از زبان اهل بیت:

در طول روز برای امام زمان عج چه کرده ایم ؟ + ویدئو

کارگر آنلاین | هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا آن ها را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از ۱۷۰ سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود. بعد امام صادق می فرمایند:” : همچنین اگر شما (شیعیان) چنین کنید خدای تعالی حتماً فرج ما را قبل از رسیدن به انتهایش خواهد رساند.

امام محمد بن علی الجواد علیه السلام  می فرمایند: اگر برای ظهور امام زمان (عج) وقتی تعیین شود دل ها را قساوت می گیرد و توده مردم از اسلام بر می گردند. بگویید: چه زود است! چقدر نزدیک است! تا دل مردم آرام گیرد و فرج نزدیک شود.


بنابراین وظیفه ما این است که به مردم بگوییم که ظهور نزدیک است (بدون تعیین وقت)، یعنی مردم را به نزدیک بودن ظهور ترغیب و تشویق کنیم زیرا این کار به فرموده امام، خود باعث نزدیک شدن ظهور می شود.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:
هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا آن ها را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از ۱۷۰ سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود. بعد امام صادق می فرمایند:” : همچنین اگر شما (شیعیان) چنین کنید خدای تعالی حتماً فرج ما را قبل از رسیدن به انتهایش خواهد رساند.
بنابراین یکی دیگر از وظایف ما شیعیان برای ظهور، داشتن اتحاد و همدلی است و دعا (با دلهای بریده از همه جا) برای تعجیل در فرج است که همانا فرج ما در آن است.

 

برای ظهور باید خودسازی کنیم:
ظهور وقت و زمان مشخصی ندارد و ممکن است ناگهان صدای دلربای امام زمان (عج) طنین انداز شود، پس شیعه منتظر باید در تمام ابعاد زندگی خودسازی کند، هم در بعد عقیده و هم در بعد نفسانیات و اخلاق و هم در بعد عمل، چرا که نه شخص فاسد العقیده در حریم امام راه دارد و نه شخص فاسد الاخلاق و نه انسان آلوده به گناه.

برای ظهور باید آمادگی فکری و فرهنگی وجود داشته باشد:
یعنی سطح افکار مردم جهان آن چنان بالا رود که بدانند تفاوت رنگها, زبانها و سرزمینها نمی تواند نوع بشر را از هم جدا سازد، تعصبهای قبیله ای و گروهی باید برای همیشه از میان برود و فکر مسخره آمیز نژاد برتر را باید به دور انداخت.

باید یک آمادگی اجتماعی وجود داشته باشد:
مردم جهان باید از ظلم و ستم و نظامهای موجود خسته شوند و تلخی این زندگی مادی و تک بعدی را احساس کنند، حتی از اینکه ادامه این راه تک بعدی ممکن است در آینده مشکلات کنونی را حل کند ، مأیوس شوند و با دلهای بریده از همه جا برای تعجیل در فرج دعا کنند که همانا فرج ما در آن است.

کارهایی که میتوانیم برای نزدیکتر شدن ظهور انجام دهیم :
هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .

هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .
ختم صلوات راه بیاندازید برای تعجیل در ظهور امام زمان عج حتی در فضای مجازی .
ختم روزانه تعداد معینی دعای فرج (اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری )
بعد از هر نماز بگوییم ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری “
در تمام قنوت های نمازهایتان اول صلوات بفرستین با ” و عجل فرجهم ” بعد بگید ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری ” بعد دوباره صلوات با ” و عجل فرجهم ” . زیرا دعایی که بین دو صلوات باشد مستجات است
صبح که از خواب پا شدین سلام کنید بر امام زمان عج . زیرا خدا میداند شما با این کار دارید نشان میدهید که به مهدی عج نیاز دارید .
در روزهای ولادت و شهادت پیامبر اسلام و امامانمان و یاران انها ( مثل عباس بن علی ع یا زینب کبری یا سلمان فارسی یا علی اکبر یا علی اصغر یا … ) دعا برای فرج زیاد کنید و خدارا قسم دهید به ان شخص بزرگواری که ولادت یا شهادتش است .
در ایام عید هم چون فطر . قربان . غدیر . مبعث . نوروز . … هم زیاد دعا کنید برای فرج که بسیار مفید است .
خواندن بسیار زیاد دعای ” الهی عظم البلا ” برای ظهور و ” اللهم کن لولیک ” برای سلامتی اماممان مهدی صاحب الزمان بخوانید . تا دیدید یک زمان خالی 5 دقیقه ای برایتان پیش امد این دعاها را بخوانید . کوچکترین وقت ها را حتی . خودتون میدونید چقدر زمان ما فوت میشود در روز پس انها را با این 2 دعا پر کنید .

( مخصوص روز جمعه )
خواندن دعای ندبه . به این فکر کن که اگر عباس بن علی(ع) اگر جای تو بود میخواند این دعا را یا نه . خوب معلومه که میخوند . پس خودت رو عباس بکن . اگر یادت رفت بخونی و از صبح گذشت اشکال ندارد ظهر بخوانش یا جمعه شب . هرچی باشه بهتر از اینه که جمعه بگذرد و تو نخونیش . ولی صبح بهترین حالته .
خواندن دعاهای ” الهی عظم البلا . اللهم کن لولیک الفرج . دعای مخصوص روز جمعه . زیارت امام زمان در روز جمعه ” را بخوانید . اگر هم خسته شدید یک استراحت 1 ساعته بدید بعد دوباره بخوانید . البته کلا نیم ساعت طول میکشد یا شایدم کمتر.
خواندن ” دعا در غیبت امام زمان ” حتما حتما . طولانیه کمی. اما در این دعا همه ی حرف ها گفته شده . سید بن طووس میگه اگر هیچ کدام از اعمال روز جمعه را انجام ندادی این دعا را حتما بخوان و فراموشش نکن خواندنش را در روز جمعه.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین