پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:41 - 1402/08/29

رپرتاژ آگهی |

ساخت سوله ارزان

به‌طور کلی هزینه اجرای سوله با توجه به متراژ و تجهیزات مورد نیاز تعیین می‌شود، پس برای ساخت سوله ارزان لازم است که در ابتدا به تمامی این موارد توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین سازه‌های صنعتی که برای فضاهای وسیع به‌کار می‌رود سوله نام دارد که نوعی بنای فلزی است و بیشتر بر ساخت یک محیط، بدون نیاز به ستون‌های میانی تاکید می‌کند.

به‌طور کلی هزینه اجرای سوله با توجه به متراژ و تجهیزات مورد نیاز تعیین می‌شود، پس برای ساخت سوله ارزان لازم است که در ابتدا به تمامی این موارد توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین سازه‌های صنعتی که برای فضاهای وسیع به‌کار می‌رود سوله نام دارد که نوعی بنای فلزی است و بیشتر بر ساخت یک محیط، بدون نیاز به ستون‌های میانی تاکید می‌کند.

معرفی کاربردهای سوله

کاربردهای سوله بسیار متنوع و زیاد است و از سقف خانه گرفته تا ساخت آشیانه برای هواپیما متغییر خواهد بود. چنین تجهیزاتی برای استفاده مناسب از فضاها، به‌عنوان یک سازه سبک و مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شوند.

ویژگی‌های بسیار خوبی همچون امکان اجرای آسان و سریع در کنار استفاده کاربردی از فضا باعث گسترش اجرای این سازه می‌شود و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با ساخت سوله ارزان بیشترین بهره‌وری را از فضای قابل دسترس خود داشته باشند.

باید در نظر داشته باشید که به‌طور کلی موارد کاربرد مختلفی را می‌توان برای سوله در نظر گرفت که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • کارخانجات صنعتی
  • سالن‌های ورزشی
  • مکان‌های نگهداری از دام
  • سالن‌های همایش
  • انبارهای نگهداری کالا
  • آشیانه پرواز هواپیما
  • محل‌های تولید محصولات کشاورزی

آشنایی با انواع سوله

انواع مختلفی از سوله‌ها در فضاهای صنعتی، مجتمع‌ها، ورزشگاه‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر اجرا می‌شوند که با توجه به ساختاری که دارند در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر هزینه اجرای هر کدام از آنها نیز می‌تواند متفاوت باشد از همین رو برای ساخت سوله ارزان باید به انتخاب مدل سازه نیز دقت کافی داشته باشید.

سوله خرپایی

یکی از به‌روزترین مدل‌های سوله با نام خرپایی معروف است و معمولا اجزای اصلی آن از ورق فولادی st37 تهیه می‌شود که پس از انجام محاسبات مهندسی و با روش‌های جوشکاری به همراه پیچ و مهره، قطعات آن را به یکدیگر وصل می‌کنند.

مدل خرپایی به جهت سبک‌بودن به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین سوله‌ها شناخته می‌شود و از طرفی طراحی و اجرای نمای ظاهری چنین مدلی نیز هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

با توجه به اینکه در این مدل از سوله قطعات فولادی کم‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان گفت که هزینه نهایی کاهش پیدا می‌کند و امکان اجرای سوله خرپایی ارزان برای شما فراهم می‌شود.

در ضمن سوله خرپایی را می‌توان به‌راحتی جابه‌جا کرد و در محل مورد نظر قرار دارد، از همین رو مونتاژ و امکان نصب آسان‌تری دارد که این مورد نیز به‌عنوان یکی از ویژگی های بسیار خوب سوله خرپایی شناخته می‌شود.

سوله تیرورقی

سوله‌های تیرورقی به‌عنوان قدیمی‌ترین مدل شناخته می‌شوند که امکان ساخت دهانه‌های عریض را ندارند و این مسئله باعث می‌شود تا کاربرد کم‌تری در مقایسه با نمونه‌های خرپایی داشته باشند.

از قطعات فولادی برای ساخت این مدل استفاده می‌شود و سقف آنها نیز حالت هشتی است، از طرفی امکان طراحی دهانه این سوله تا 45 متر است و از این نظر محدودیت‌هایی برای اجرا دارد.

درصورتی‌که قصد داشته باشید تا ساخت سوله ارزان از نوع تیرورقی داشته باشید، باید گفت که برای دهانه‌های کم‌تر از 25 متر استفاده از این مدل از نظر اقتصادی به‌صرفه خواهد بود.

سوله یوبی‌ام

برای ساخت این نوع از سوله‌ها ورق‌های گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد که با کمک دستگاهی به نام سمیر آنها را به یکدیگر وصل می‌کنند و بیشترین کارایی آنها نیز برای سازه‌هایی با دهانه 30 متر است.

یکی از مسائل مهمی که در رابطه با این نوع از سوله‌ها باید در نظر گرفت مربوط به این است که به‌کارگیری روش عایق‌کاری پاششی باعث می‌شود تا این سازه بعد از مدت کوتاهی نیاز به صرف هزینه‌هایی برای تعمیر داشته باشد.

بر همین اساس اگر به‌دنبال ساخت سوله با قیمت مناسب هستید، باید این‌طور گفت که چنین مدلی امکان دارد هزینه‌های جانبی بیشتری را به شما تحمیل کند و از نظر اقتصادی خیلی به‌صرفه نیست.

علاوه‌بر مواردی که به آنها اشاره می‌توان از معیارهای دیگری همچون نوع سازه یا وزن سوله نیز برای تقسیم‌بندی استفاده کرد که بر این اساس شامل سبک، سنگین، تک دهانه، قوسی و برخی موارد دیگر است.

تجهیزات مورد استفاده برای ساخت سوله

یکی از قسمت‌های اصلی برای ساخت این سازه­ها اجرای اسکلت فلزی است که نیاز به استفاده از اجزای مختلفی دارد. بر همین اساس مهندسین سازه به‌منظور طراحی و ساخت سوله باید تجهیزات زیر را در اختیار داشته باشند:

  • تیر کرین
  • بادبند
  • ستون
  • بولت
  • رفتر وال پست
  • پرلین
  • میل مهار

مراحل مورد نیاز برای اجرای سوله

در زمانی که قصد داشته باشید بخشی از فضای مورد نظر خود را به نصب یک سوله اختصاص دهید، باید چندین مرحله مختلف را برای طراحی و ساخت این سازه دنبال کنید که به شرح زیر است:

  • دریافت مجور : پیش از شروع ساخت و اجرای سوله باید اقدامات لازم برای اخذ مجوز را انجام دهید.
  • انتخاب مدل: با توجه به مدل سوله مد نظر، زمان اجرا و هزینه نهایی متفاوت است و این مسئله باعث می‌شود تا افراد در زمان انتخاب سازه، توجه زیادی به مدل سوله داشته باشند.
  • فونداسیون : بررسی خاک و زمینی که قرار است سوله روی آن نصب شود، بسیار مهم خواهد بود از همین رو باید فونداسیون اولیه را متناسب با این معیارها اجرا کنید.
  • نصب سوله: اجزای سوله تولیدشده به محل پروژه ارسال می‌شود و با استفاده از تجهیزات مناسب مراحل نصب به‌طور کامل اجرا خواهد شد.
  • مرحله ساختمانی : نصب سقف یکی دیگر از مراحل ساخت انواع سوله است که با استفاده از پوشش‌های مختلفی مانند ساندویچ پانل می‌توان این کار را انجام داد.

عوامل موثر بر قیمت سوله

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر روی قیمت نهایی این سازه فولادی تاثیرگذار باشد که باید به‌منظور محاسبه هزینه‌ها و تعیین بودجه مورد نیاز خود به آنها توجه کنید که عبارت‌اند از:

  • قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای اجرای سوله
  • ابعاد و متراژ مورد نظر برای سوله
  • موقعیت مکانی سوله
  • معیارهایی که برای طراحی در نظر گرفته می‌شود.

برای ساخت سوله ارزان به سوله قشم مراجعه کنید

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای مناسب و به‌صرفه، سازه فولادی مستحکم و با مقاومت بالا را در محل مورد نظر خود اجرا کنند، شرکت سوله قشم انتخاب مناسبی خواهد بود.

این شرکت که چند سالی است به‌عنوان سازنده سوله های صنعتی فعالیت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا انواع مختلفی از سوله‌های خرپایی ، سبک، سنگین و بسیاری موارد دیگر را براساس نیاز خود سفارش دهید.

جمع‌بندی

هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت سوله‌های صنعتی با توجه به معیارهای مختلفی تعیین می‌شود و شما برای ساخت سوله ارزان باید به مواردی همچون متراژ، نوع سازه و مواد اولیه مصرفی را در نظر بگیرید.

انواع مختلف این سازه شامل خرپایی، تیرورقی، یوبی‌ام و برخی موارد دیگر است که برای اجرای یک سوله مقاوم با بهترین قیمت، می‌توانید از شرکت سوله قشم کمک بگیرید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین