پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:42 - 1402/10/25

رپرتاژ آگهی :

آیفون ۱۳ یا سامسونگ s۲۳ ultra؟

با ورود آیفون ۱۴ به بازار و ممنوعیت رجیستری این مدل گوشی در ایران، بسیاری از کاربران اپل ترجیح دادند تا همان آیفون ۱۳ را بخرند. البته بعضی از آن‌ها هم این گوشی را با گلکسی s۲۳ ultra مقایسه کرده و در انتخاب خود دچار تردید شدند. Galaxy s۲۳ ultra به عنوان یکی از جدیدترین محصولات کمپانی سامسونگ سر و صدای زیادی به پا کرده است. از این رو خیلی از افراد منتظرند تا ببینند که آیا این گوشی توانایی رقابت با آیفون ۱۳ را دارد یا نه! به طور کلی هم آیفون ۱۳ و هم گلکسی s۲۳ ultra از بهترین پرچمداران کمپانی‌های خود هستند که رابط کاربری ساده و راحتی داشته و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم آیفون ۱۳ یا سامسونگ s۲۳ ultra، کدام یک بهتر است؟

با ورود آیفون 14 به بازار و ممنوعیت رجیستری این مدل گوشی در ایران، بسیاری از کاربران اپل ترجیح دادند تا همان آیفون 13 را بخرند. البته بعضی از آن‌ها هم این گوشی را با گلکسی s23 ultra مقایسه کرده و در انتخاب خود دچار تردید شدند. Galaxy s23 ultra به عنوان یکی از جدیدترین محصولات کمپانی سامسونگ سر و صدای زیادی به پا کرده است. از این رو خیلی از افراد منتظرند تا ببینند که آیا این گوشی توانایی رقابت با آیفون 13 را دارد یا نه! به طور کلی هم آیفون 13 و هم گلکسی s23 ultra از بهترین پرچمداران کمپانی‌های خود هستند که رابط کاربری ساده و راحتی داشته و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم آیفون 13 یا سامسونگ s23 ultra، کدام یک بهتر است؟

آیفون 13 یا سامسونگ s23 ultra کدام یک را بخریم؟

هر دو گوشی تقریبا در تمام زمینه‌ها بهترین مدل‌های ساخته شده تا به امروز هستند که تجربه شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای را برای کاربران خود رقم می‌زنند. هم گوشی آیفون 13 و هم گوشی s23 ultra ارزش خرید بالایی دارند. از این رو فرقی ندارد که عاشق عکاسی و فیلمبرداری هستید یا بیش‌تر بازی کردن را دوست دارید.

آیفون 13 یا سامسونگ s23 ultra؟

در هر صورت می‌توانید با انتخاب هر کدام از این گوشی‌ها، با در اختیار داشتن محیط کاربری بی‌نظیر، از قابلیت‌های جذاب و متنوعی استفاده کنید. انتخاب آیفون 13 یا سامسونگ s23 ultra به میزان علاقه شما به محیط کاربری android یا ios بستگی دارد.

مقایسه طراحی و کیفیت آیفون 13 و سامسونگ s23 ultra

گوشی‌های اپل با داشتن طراحی آیکانیک و منحصربه‌فرد، بسیار محبوب و پرفروش هستند. دوربین‌های آیفون 13 در قاب پشتی و در یک پنل شیشه‌ای به‌صورت مورب قرار گرفته‌اند. فریم میانی این گوشی که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده، به دلیل داشتن یک ظاهر مات و شیک، تضاد جالبی با قاب پشتی شیشه‌ای و براق ایجاد کرده است. در پنل جلویی آیفون 13 قسمت ناچ بسیار ظریف طراحی شده و در حاشیه این گوشی اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. آیفون 13 با برخورداری از گواهی IP68 در عمق 6 متری تا نیم ساعت دوام می‌آورد. 

در مقابل گوشی s23 ultra را داریم که با تغییرات نسبتا کوچکی که داشته، جذابیت زیادی به نسل جدید گوشی‌های سامسونگ اضافه کرده است. در سامسونگ s23 ultra ماژول دوربین وجود ندارد و نام کمپانی به‌صورت برجسته در پشت این گوشی حک شده است. هر 3 لنز این گوشی در نزدیکی هم، یعنی در قسمت بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند و تصاویر متعدد را با وضوح و رزولوشن بالایی ثبت می‌کنند. به طور کلی طراحی تخت s23 ultra باعث محبوبیت زیاد آن بین کاربران شده است.

عملکرد دوربین در گوشی‌های آیفون 13 و سامسونگ s23 ultra

دوربین اصلی آیفون 13 یک حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز عریض 26 میلی‌متری دارد که از امکان فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز برخوردار است. دوربین فوق عریض 13 میلی‌متری آیفون 13 با پوشش 120 درجه مجهز به یک حسگر 12 مگاپیکسلی است که قابلیت فوکوس خودکار را دارد. دوربین سلفی این گوشی هم از یک حسگر 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که فاقد امکان فوکوس خودکار است. 

در مقابل لنز اصلی دوربین نسخه استاندارد s23 ultra یک لنز واید 50 مگاپیکسلی است که قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد و مجهز به لرزش گیر اپتیکال تصویری است. از طرفی لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی s23، یک سنسور 13 میلی‌متری با پوشش 120 درجه دارد که با پشتیبانی از حالت Super Steady باعث ضبط بدون لرزش ویدئو می‌شود. لنز تله فوتو هم با داشتن وضوح 10 مگاپیکسلی نقطه عطف این مدل گوشی است که در آیفون 13 وجود ندارد. این لنز با فراهم کردن قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و بزرگ نمایی 3 برابری اپتیکال، باعث تجربه بی‌نظیر عکاسی می‌شود. لنز سلفی هم با وضوح 12 مگاپیکسلی از کیفیت خوبی برخوردار است و از ویژگی‌هایی مثل HDR10 پشتیبانی می‌کند.

مقایسه باتری و شارژدهی در مدل 13 آیفون و مدل s23 اولترا سامسونگ

با افزایش ظرفیت باتری در آیفون 13، وزن این گوشی هم سنگین‌تر شده است. باتری این گوشی با داشتن 3240 میلی آمپر ساعت ظرفیت، در استفاده‌های سنگین می‌تواند تا یک روز کامل روشن باشد. استفاده از آداپتور 20 وات هم، عملکرد و سرعت شارژ کردن گوشی را بهبود داده است. بدین ترتیب در مدت زمان 30 دقیقه، گوشی 50 درصد و در 80 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. متاسفانه در جعبه این گوشی خبری از آداپتور نیست، بنابراین کاربر باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کند. آیفون 13 هم مثل تمام آیفون‌ها از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند. 

در مقابل گوشی s23 ultra مجهز به یک باتری 4700 میلی آمپری است که از باتری نسل گذشته خود، 200 میلی آمپر ساعت بزرگ‌تر است. کمپانی سامسونگ با در نظر گرفتن فست شارژ 45 واتی در مدت زمان کوتاهی، باتری را به طور کامل شارژ می‌کند. دیگر ویژگی مثبت این گوشی هم مربوط به قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس 4.5 واتی است.

بررسی ویژگی‌های صفحه نمایش آیفون 13 و سامسونگ s23 ultra

نمایشگر اختصاصی Super Retina XDR OLED که با تکنولوژی‌های اپل اختصاصی و بهینه شده، در آیفون 13 قرار گرفته است. این نمایشگر 6.1 اینچی دارای رزولوشن 1170×2532 پیکسل است و این موضوع باعث شده تا تصاویر صفحه به‌صورت استاندارد و واضح به کاربر نمایش داده شوند. روشنایی نمایشگر در آیفون 13 افزایش پیدا کرده و از 625 نیت به 800 نیت رسیده است. پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Vision و پخش تصاویر با کیفیت HDR10 هم یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این نمایشگر است. 

مقایسه نمایشگرهای آیفون 13 و سامسونگ s23 ultra

در مقابل گوشی s23 ultra مجهز به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی فوق‌العاده و بی‌نقص است. نمایشگر s23 ultra روشنایی بی‌نظیری تا حد 1750 نیت دارد و از تمام قابلیت‌های روز دنیا مثل HDR10 پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش با کیفیت سامسونگ با رزولوشن 1080×2340 پیکسل، این گوشی را به یک گزینه‌ ایده‌آل برای تماشای فیلم و اجرای بازی تبدیل کرده است.

عملکرد سخت‌افزاری در آیفون 13 و سامسونگ s23 ultra

آیفون 13 در نسخه سخت‌افزاری سه نسخه 128، 256 و 512 گیگابایتی دارد که در تمام این نسخه‌ها 4 گیگابایت حافظه رم تعبیه شده است. بر طبق ادعای این کمپانی، سرعت پردازش آیفون 13 حدود 20 درصد بیش‌تر شده است. جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده این کمپانی هم Apple A15 Bionic بوده که طراحی آن با معماری 5 نانومتری انجام شده است. در مقابل گوشی s23 ultra تنها با تراشه شرکت آمریکایی کوالکام، یعنی تراشه Snapdragon 8 Gen 2 عرضه شده که از لحاظ سرعت و عملکرد در اندروید بهترین است. Galaxy s23 ultra تنها با رم 8 گیگابایتی و با فضا‌های ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود.

در آخر

در این مقاله گوشی‌های آیفون 13 و s23 ultra را مقایسه کردیم. آیفون 14 در مقایسه با آیفون 13 جدیدتر است، اما به دلیل مشکلات مربوط به رجیستری خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است. از این رو همچنان آیفون 13 محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی دارد. در هر صورت گوشی‌های آیفون 13 و سامسونگ s23 ultra هر دو از پرچمداران کمپانی‌های خود هستند و از قابلیت‌های جذاب و متنوعی پشتیبانی می‌کنند، اما در برخی جزئیات متفاوت هستند. گوشی‌های آیفون، سیستم عامل ios و گوشی‌های سامسونگ، سیستم عامل اندروید را دارند. از طرفی هر کدام از این گوشی‌ها در بخش‌های دوربین، باتری، صفحه نمایشگر و... عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهند. 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین