پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:30 - 1399/06/21

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر اجرایی می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به طرح ارائه‌شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص کنترل بازار سرمایه در کشور گفت: در بازار سرمایه به دلیل اقدامات هیجانی با نوسانات شدید مواجه هستیم بر همین اساس و به‌منظور کنترل این بازار وزارت اقتصاد و دارایی یک‌ طرح را به سازمان برنامه‌وبودجه پیشنهاد داده است.

به گزارش کارگر آنلاین، محمدباقر نوبخت امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازار کالا در کشور به چهار بخش تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بازار کالا، پول، کار و‌ سرمایه چهار بازار در کشور هستند که دولت و سازمان برنامه‌وبودجه هرروزه نظارت کافی را بر روی آنان انجام می‌دهد.

با اشاره به طرح ارائه‌شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص کنترل بازار سرمایه در کشور گفت: در بازار سرمایه به دلیل اقدامات هیجانی با نوسانات شدید مواجه هستیم بر همین اساس و به‌منظور کنترل این بازار وزارت اقتصاد و دارایی یک‌ طرح را به سازمان برنامه‌وبودجه پیشنهاد داده و این طرح مورد تأیید این سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اعلام جزئیات طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی در رابطه با کنترل بازار سرمایه افزود: مقرر شد یک صندوق ثبات ساز تشکیل و بر اساس آن بازار سازی‌های لازم انجام‌شده و یک درصد از صندوق پول توسعه ملی به این صندوق اختصاص پیدا می‌کند.

نوبخت با تأکید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول مهرماه بیان کرد: بازنشستگان در کشور عمر خود را صرف خدمت به مردم و‌ جمهوری اسلامی کرده و‌ لایق  ارائه بهترین خدمات هستند بر همین اساس همسان‌سازی حقوق این قشر از جامعه از اول مهرماه آغاز می‌شود.

وی از اختصاص سه هزار و‌۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور خبر داد و گفت: در ایام کرونا دانشگاه‌ها و‌ بیمارستان‌های کشور با مشکلاتی مواجه بودند که برای جبران و‌ رفع این مشکلات سه هزار و‌ ۶۰۰ میلیارد تومان غیر از  اعتبار اختصاص‌یافته به وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دادیم.

پرداخت مطالبه کارانه کادر درمانی کشور تا پایان هفته

معاون رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه دولت در دو مرحله کارانه عقب‌افتاده دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت کرده است، بیان کرد: بخشی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به کارانه اختصاص پیدا می‌کرد ولی به دلیل کاهش درآمدهای اختصاصی به دلیل کرونا دولت در دو مرحله هزار و دو هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت و تا پایان هفته تمامی مطالبات کارانه و همچنین پرداخت‌های فوق‌العاده انجام می‌شود‌.

نوبخت با بیان اینکه حقوق کارکنان و بازنشستگان هرماه به‌طور کامل پرداخت می‌شود، اظهار کرد: کشور در شرایط سخت تحریم به سر می‌برد ولی با تلاش‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه تاکنون حقوق‌های کارکنان دولت به‌طور کامل پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به برنامه دولت در خصوص کنترل بازار مسکن گفت: سازمان برنامه‌وبودجه به نهادهای مرتبط با مسکن هماهنگی‌های لازم را انجام داده و این نهادها باید منزل را ساخته و‌ سازمان برنامه‌وبودجه ۵۰ درصد هزینه خانه را پرداخت کرده و سود ۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه داده‌شده را هم پرداخت می‌کند که نتیجه این اقدام ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی در کشور شده است‌.

تخصیص ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور خبر داد و افزود: دولت در این شرایط تحریمی در تلاش است تا پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری را تکمیل کند بر همین اساس ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

نوبخت توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را مهم‌ترین اولویت دولت دانست و تصریح کرد: در شمال غرب یک راه‌آهن دو‌خطه با ۲۳۱ کیلومتر به سمت تبریز، از قزوین به زنجان، چابهار به سیستان و بلوچستان و رشت به کاسپین در حال اجرا است که در صورت محقق شدن اقتصاد آن مناطق با پیشرفت جدی مواجه می‌شود.

وی  با ابراز خرسندی از آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن رشت به بندر کاسپین بیان کرد: با اتصال راه‌آهن رشت به بندر کاسپین و با توجه به نزدیک بودن منطقه آزاد انزلی به این منطقه، بارگذاری کالا مستقیم از کشتی بر روی قطار انجام‌شد‌ه و خلیج‌فارس به دریای خزر متصل می‌شود که این امر می‌تواند اقتصاد استان را با پیشرفت مواجه کند.

تکمیل هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار
 
معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم تکمیل چهار طرح زیر بنایی در استان گیلان افزود: تکمیل هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، دو سد شفا رود و پل رود و تکمیل ادامه راه‌آهن رشت به آستارا ازجمله مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی در استان است.

نوبخت با بیان اینکه شرکت‌های بیمه موظف‌اند تا خسارت واردشده به شالی‌کاران را پرداخت کنند، تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه میزان خسارت واردشده به شالی‌کاران استان را برآورد کرده و تا دریافت کامل خسارت شالی‌کاران بیمه‌شده و‌‌‌ غیر بیمه‌شده در کنار این افراد است زیرا طبق قانون الحاق دو درصد از سرجمع بودجه به جبران خسارت‌های احتمالی در کشور اختصاص می‌یابد.

 

منبع: شفا آنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین