پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:26 - 1399/06/25

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت، اما اما پیش بینی بهبود کندتر از انتظار تقاضا برای سوخت به علت شیوع کرونا، چشم انداز چنان روشنی برایش ترسیم نکرده است.

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت نفت در بازار‌های جهانی افزایش، اما پیش بینی بهبود کندتر از انتظار تقاضا برای سوخت به علت شیوع کرونا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با ۲۲ سنت افزایش ۳۹.۸۳ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۰ سنت افزایش ۳۷.۵۶ دلار معامله شد. هر دو شاخص نفتی دیروز کاهش قیمت داشتند.

آژانس بین المللی انرژی امروز چشم انداز تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز رساند.

در گزارش ماهانه این نهاد بین المللی آمده است: «ما انتظار داریم که بهبود تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به طرز چشمگیری کاهش یابد.»

اوپک اعلام کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع کرونا بیش از پیش بینی قبلی کاهش می‌یابد و کندتر از آنچه انتظار می‌رفت در سال آینده بهبود می‌یابد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری ۹.۴۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. رقم پیش بینی قبلی این سازمان ۹.۰۶ میلیون بشکه در روز بود.

به گفته منابع آگاه، علی رغم کاهش قیمت نفت، بعید است اوپک پلاس در نشست ماه سپتامبر، کاهش تولید بیشتری اعلام کند و احتمالا مدت بیشتری به کشور‌هایی نظیر عراق و نیجریه برای جبران تولید بیش از حد قبلی شان خواهد داد.

از طرفی نگرانی در مورد اختلال‌های ناشی از طوفان سالی، سبب اندکی افزایش قیمت نفت شده است.

منبع: پارسینه
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین