پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:00 - 1399/07/02

عظیم ترین آیه ی قرآن که همه کار می کند

کارگر آنلاین : این آیه شریف نزد پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)دارای اهمیت خاصّی بوده، و با مراجعه به شمار زیادی از روایات، در باب فضیلت و ثواب قرائت آیه مذکور، می توان به جایگاه و ارزش آن پی برد. خداوند در یک حدیث قدسی می فرماید :این آیه با عظمت و پر خیر و برکت را به بندگانم هدیه می کنم. درباره فضیلت و منزلت این آیه، از پیامبر (ص)نقل شده که آیت الکرسی سید آیه ها و برترین آیه قرآن است و همه خیرهای دنیا و آخرت را دربر دارد و نزد ساق عرش، خداوند را تقدیس می کند و از گنجینه رحمت در زیر عرش الهی نازل و به پیامبر عطا شده است. امیرمؤمنان علی(ع) در فضیلت آیت الکرسی فرمودند:باور نمی کنم کسی اسلام را فهمیده باشد یا در اسلام استوار شده باشد و این آیه را نخواند. آنگاه فرمود:اگر بدانید که در این آیه چیست در هیچ حالی آن را ترک نخواهید کرد ! . (عروت المتقین ص 3 ) از امام علی (ع) نقل شده که فرمود:پس از شنیدن این سخن از پیامبر، هیچ شبی را بدون قرائت آن به سر نیاوردم و هر شب سه بار در دو رکعت بعد از عشا و در وتر و هنگام خواب، آن را می خواندم. پیغمبر اکرم(ص) فرمود:آیت الکرسی از گنجینه‏ای در زیر عرش به من عطا شده است و قبل از من به هیچ پیغمبری چنین عطائی نشده است.
کارگر آنلاین : این آیه شریف نزد پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)دارای اهمیت خاصّی بوده، و با مراجعه به شمار زیادی از روایات، در باب فضیلت و ثواب قرائت آیه مذکور، می توان به جایگاه و ارزش آن پی برد.
 
خداوند در یک حدیث قدسی می فرماید :این آیه با عظمت و پر خیر و برکت را به بندگانم هدیه می کنم.
 
درباره فضیلت و منزلت این آیه، از پیامبر (ص)نقل شده که آیت الکرسی سید آیه ها و برترین آیه قرآن است  و همه خیرهای دنیا و آخرت را دربر دارد و نزد ساق عرش، خداوند را تقدیس می کند و از گنجینه رحمت در زیر عرش الهی نازل و به پیامبر عطا شده است.
 
امیرمؤمنان علی(ع) در فضیلت آیت الکرسی فرمودند:باور نمی کنم کسی اسلام را فهمیده باشد یا در اسلام استوار شده باشد و این آیه را نخواند. آنگاه فرمود:اگر بدانید که در این آیه چیست در هیچ حالی آن را ترک نخواهید کرد ! . (عروت المتقین  ص 3  )
 
از امام علی (ع) نقل شده که فرمود:پس از شنیدن این سخن از پیامبر، هیچ شبی را بدون قرائت آن به سر نیاوردم و هر شب سه بار در دو رکعت بعد از عشا و در وتر و هنگام خواب، آن را می خواندم.  
 
پیغمبر اکرم(ص) فرمود:آیت الکرسی از گنجینه‏ای در زیر عرش به من عطا شده است و قبل از من به هیچ پیغمبری چنین عطائی نشده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین