پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00003:00 - 1399/07/03

عوارضی های ۵ آزاد راه جمع می‌شود

درپی توافق بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه برای ارسال پیامک و نهایتا جریمه کردن کسانی که از آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کرده و عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند، برخی آزادراه‌ها که از حالت الکترونیکی خارج شده یا از نظر نصب تجهیزات آماده الکترونیکی شدن هستند، می‌توانند در مرحله اول و سریع‌ترین زمان ممکن، ایستگاه‌های عوارضی خودشان را جمع کنند و الکترونیکی شوند که پنج آزادراه را شامل می‌شود.

کارگر آنلاین : در پی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها و جمع شدن ایستگاه‌های عوارضی از این محورها که با هدف کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد، کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و غیره در دستور کار قرار گرفت، مشکلاتی بروز کرد و آن پرداخت نشدن عوارض الکترونیکی آزادراهی توسط مردم بود.

در ابتدا و براساس آمارهای موجود نیمی از مردم عوارض شان را پرداخت نمی‌کردند و به‌تدریج این عوارض پرداخت نشده از نظر میزان و تعداد بدهکاران بیشتر هم شد تا جایی که به گفته خادمی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد عوارض آزادراه‌هایی مانند تهران-شمال پرداخت نشد.

نهایتا دو آزادراه غیر دولتی تهران- شمال و آزادراه شهید همت که با عوارض الکترونیکی و بدون ایستگاه عوارضی افتتاح شدند، باجه‌ها و کیوسک‌های خود را با وجود مخالفت وزیر راه در ابتدا و انتهای آزادراه‌شان نصب کردند و قید دریافت الکترونیکی عوارض را زدند.

اما خادمی که پیش از این هم از توافق با پلیس برای جریمه کردن آن دسته از رانندگان بدهکاری که عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را پرداخت نمی‌کنند، خبر داده بود، امروز بالاخره از نهایی شدن این توافق و ارسال پیامک هشداری از سوی پلیس راه برای این بدهکاران آزادراهی خبر داد.

توافقی که به گفته وی سبب می‌شود آزادراه‌های الکترونیکی مانند آزادراه تهران-شمال و آزادراه شهید همت که به حالت دستی برگردانده شده بود، دوباره الکترونیکی شود و دیگر آزادراه‌های بخش خصوصی مانند آزادراه قم-اصفهان را که در آنها دوربین‌های لازم نصب شده، ترغیب شوند که ایستگاه‌های عوارضی را جمع کرده و به این طرح بپیوندند.

درحال‌حاضر به غیر از دو آزادراه مذکور که به حالت دستی و به اصطلاح باجه‌ای تغییر رویکرد داده‌اند با اجرای این توافق و عملی شدن جریمه کسانی که نمی‌خواهند عوارض‌شان را پرداخت کنند، سه محور دیگر آماده الکترونیکی شدن بوده همه تجهیزات لازم برای برداشته شدن عوارضی‌ها در آن نصب شده است که آزاد راه شرق سپاهان، آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان و آزادراه قزوین – رشت از این دسته‌اند و با توافق با سرمایه‌گذاران و با فعال کردن دوربین‌ها به راحتی عوارض‌شان الکترونیکی شده و مردم دیگر لازم نیست در صف‌های عوارضی منتظر باشند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین