پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:29 - 1399/07/08

چگونه کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا را تشخیص دهیم؟

هرساله از فصل پاییز بروز بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا شروع می‌شود؛ امسال شیوع ویروس کرونا با شیوع این دو بیماری در فصل پاییز همراه خواهد بود.

به گزارش کارگر آنلاین، هرساله از فصل پاییز بروز بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا شروع می‌شود؛ امسال شیوع ویروس کرونا با شیوع این دو بیماری در فصل پاییز همراه خواهد بود که می‌تواند باعث تشدید علائم و سخت شدن تشخیص این بیماری‌ها از یکدیگر شود.

به‌گفته متخصصین، از علائم بیماری سرماخوردگی، می‌توان به آبریزش بینی و تب مختصر اشاره کرد در سرماخوردگی بیمار حال عمومی وخیمی ندارد و امور روزانه خود را می‌تواند انجام دهد همچنین بیمار تب ملایمی دارد و معمولاً تب بالا نمی‌رود.

در رابطه با تفاوت آنفلوآنزا و کرونا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: در آنفلوآنزا ظهور بیماری بسیار ناگهانی است و با تب و لرز و بدن‌درد شروع می‌شود و می‌تواند با سردرد همراه باشد و تب بیمار نیز بالا هست.

فاطمه نوروزیان ادامه داد: بیماری کرونا تدریجی‌تر از آنفلولآنزا می‌باشد و دوره کمون یک هفته تا دو هفته‌ای دارد، همچنین بروز علائم تدریجی است، به‌طور مثال در ابتدا با تب شروع می‌شود، سپس علائم دیگر نظیر سرفه، سردرد و بدن‌درد یا گلودرد بروز می‌کند و یا ممکن است با علائم دیگری مانند اسهال، استفراغ و بی‌اشت‌هایی خود را نشان دهد.

وی ضمن تأکید بر اینکه آنفلوآنزا ناقل بی‌علامت ندارد، تصریح کرد: ویروس آنفلوآنزا سرایت و خطر کمتری از ویروس کرونا دارد و بیمار بدون علامت ندارد از این رو هر فرد در صورت آلوده شدن به ویروس آنفلوآنزا، علائم و بیماری را بروز می‌دهد و لازم است که نکات بهداشتی توسط بیمار و اطرافیانش، از همان ابتدا رعایت شود.

نوروزیان خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا در مهار ویروس کرونا و شیوع آن، هیچ تأثیری ندارد و تنها حدود ۶۰ درصد بر بیماری آنفلوآنزا تأثیر دارد از این رو برای افرادی که در گروه خطر نیستند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کافی است.

در مجموع تشخیص این سه بیماری حتی برای پزشکان گاهی دشوار است و با فرا رسیدن فصل پاییز، مردم باید دوچندان به رعایت سه اصل شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی مناسب، اهتمام ورزند تا حتی‌الامکان بتوان از بروز اپیدمی آنفلوآنزا کنار کرونا، جلوگیری کرد.

 

منبع: جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین