پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:03 - 1399/07/08

خبر خوش برای کارمندان وزارت نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: مقرر شد؛ به تدریج و در مدت زمان معقول وضعیت پرسنل موجود وزارت نفت ساماندهی شوند.
کارگر آنلاین : فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‎وگو با خانه ملت، در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه 8 مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: مینو در این نشست خدمات صورت گرفته در جهت انسجام معاونت و برای کارکنان وزارت نفت در سراسر کشور را تشریح کرد.
 
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حدود 106 هزار نفر نیروهای پیمانکاری، حدود 34 هزار نفر نیروهای قرارداد موقت، حدود 64 هزار نفر نیروهای رسمی و 850 نفر نیروی قرارداد معین در مجموعه وزارت نفت مشغول به کار هستند.
 
وی با بیان اینکه در این نشست صحبت‌های معاون منابع انسانی وزارت نفت و نماینده نیروهای قرارداد موقت استماع شد، افزود: مقرر شد؛ پرسنل دارای شغل مشابه و مدارک یکسان تعیین تکلیف شوند و درصورت امکان به آن‌ها پست شغلی داده و مطابق با رسمی‌ها و قراردادهای معین با آن‌ها برخورد شود.
 
عباسی افزود: همچنین درصورت انجام کار موقت، با استفاده از قوانین موجود کشور، کارها به صورت پروژه‌ای به پیمانکار سپرده شود، مثلا با پرسنل به کار گرفته شده در شرکت‌های تخصصی مرتبط با وزارت نفت یا شرکت‌های خدماتی، براساس قانون کار برخورد کنند تا این مهم سنگ بنایی برای برخورد درست با نیروی انسانی در کشور شود.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه همچنین مقرر شد؛ به تدریج و در مدت زمان معقول وضعیت پرسنل موجود وزارت نفت ساماندهی شوند، اظهارکرد: جلسه بعدی کمیسیون انرژی با معاون منابع انسانی وزیر نفت 8 آبان برگزار خواهد شد و در این فاصله گزارش این معاونت اخذ شده و جمع‌بندی می‌شود، البته درصورت لزوم وزیر نفت در کمیسیون حضور خواهد یافت تا تکلیف پرسنل این وزارتخانه مشخص شود.
 
وی به دستور کار دیگر کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: همچنین مباحث مرتبط با حوزه سلامت در وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت این در حالی است که مجلس وزارت نفت را مسئول سلامت کارکنان و همچنین مردمی -که به کارکنان خدمات می‌دهند- می داند.
 
عباسی با بیان اینکه وزارت نفت در حین برداشت از منابع طبیعی و ذخایر انرژی، موظف است به مردم مناطق نفت‌خیر خدمات دهد، گفت: مجلس مخالف واگذاری خدمات سلامت وزارت نفت است و تاکید دارد در مراکز استان‌های جنوبی همانند اهواز، بوشهر و بندرعباس بیمارستان‌های فوق تخصصی ایجاد شود.
 
وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت باید برنامه خود را بر روی تجهیز بیمارستان‌ها متمرکز کند، اضافه کرد: درصورت عدم امکان ساخت بیمارستان، باید مراکز درمانی موجود را به وسایل تخصصی مجهز کند و بودجه لازم برای جذب پزشکان متخصص تامین شود.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان بیان کرد: درصورتی که وزارت نفت از مجلس درخواست بودجه کند، به ویژه در برنامه بودجه 1400 کاملا با وزارت نفت همکاری می‌کنیم تا مسئولیت‌های اجتماعی خود را در استان‌های نفت خیز به انجام رساند./
 
پایان پیام   
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین