پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:39 - 1399/07/09

پلیس 937 سارق و مجرم را در پایتخت زمین گیر کرد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از 900 سارق و مجرم در رعد سی و هشتم خبر داد.

کارگر آنلاین | سردار حسین رحیمی در حاشیه سی و هشتمین مرحله از طرح رعد که ظهر امروز در محل ستاد فاتب برگزار شد گفت: در جریان این مرحله از طرح رعد که با مشارکت تمامی رده ها و یگان ها در پلیس پیشگیری تهران بزرگ انجام شد 318 حکم قضایی به مرحله اجرا درآمده و درمجموع 937 سارق، مالخر و قاچاقچی و اوباش گر و ...دستگیر شدند.

وی با بیان این که در مجموع 36 باند در اجرای این طرح منهدم شد گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر 33 میلیارد تومان ارزیابی شده است و تاکنون سارقان به بیش از 3000 مورد سرقت اعتراف کردند.

به گفته رئیس پلیس پایتخت درمجموع 140 دستگاه خوردو و 113 موتور سیکلت مسروقه از سارقان کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی افزود: همچنین برخورد با کالای قاچاق نیز در این مرحله از طرح در دستور کار قرار داشت که بیش از 6 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق از این افراد کشف و ضبط شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان این که اجرای طرح رعد ادامه خواهد داشت تاکید کرد: از مهمترین پرونده های رسیدگی شده در این مرحله از طرح رعد می‌توان به انهدام باند سارقان موبایل با بیش از 200 فقره سرقت، باند سارقان دوچرخه با بیش از 80 فقره سرقت اشاره کرد. همچنین فردی که اقدام به سرقت به عنف خودرو کرده و سپس با استفاده از خودروی مسروقه قصد اخاذی وآزار و اذیت زنان را داشته دستگیر کرده و دو همدست دیگر این فرد نیز که از زندانیان فراری بودند شناسایی شده و دستگیر خواهند شد.

وی افزود: این افراد کمتر از نیم ساعت پس از سرقت به عنف خودرو در حالی که قصد داشتند خودرویی را از زن جوانی زورگیری کنند شناسایی و دستگیر شدند.

زن جوان که از قربانیان این باند بود درباره این حادثه نیز گفت که اوایل شهریور ماه حدود ساعت 13 بود که در محدوده پل مدیریت سوار یک دستگاه سواری تیبا با راننده و دو سرنشین دیگر شدم به محض سوار شدن متوجه نداشتن بالابر شیشه شده و به همین دلیل با یکی از دوستانم تماس گرفته و موقعیتم را اعلام کردم. در همین حین فردی که روی صندلی نشسته بود ضربه ای به صورت من وارد کرده و شروع به تهدید من کردند. آنها ابتدا گفتند که از خانواده ام 10 میلیون تومان پول می خواهند و علاوه بر آن النگو و انگشتر و گوشواره و دیگر اقلام گران بها نظیر موبایل و ... را از من گرفتند.

شاکی ادامه داد: پس از آن این افراد به سمت کرج حرکت کرده و راننده در تماس تلفنی با فرد ناشناس اعلام کرد که می خواهند برای عشق و حال به شمال بیایند و من را هم قرار است به شمال ببرند. در همین موقع تصمیم گرفتم که با آنها مقابله کنم و به همین دلیل پیشنهاد کردم تا ازای دریافت مبلغی من را آزاد کنند.

زمانی که بنا شد با خانواده ام تماس بگیرم موفق شدم خودم را در محدوده کرج از دست آنها نجات داده و فرار کنم پس از آن به کلانتری شهرک غرب رفته و شکایتم را ثبت کنم که خوشبختانه متهم از سوی ماموران پلیس دستگیر شده و من امیدوارم به اشد مجازات برسد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین