پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:42 - 1399/07/16

خواص بی نظیر انگور برای بدن

پاییز، فصل انگور است و انار و انجیر؛ میوه‌هایی که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. اما انگور از نظر تنوع رنگ و ویژگی‌های تغذیه‌ای بی‌نظیر است.

کارگر آنلاین |  پاییز، فصل انگور است و انار و انجیر؛ میوه‌هایی که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. اما انگور از نظر تنوع رنگ و ویژگی‌های تغذیه‌ای بی‌نظیر است.

 خوردن روزانه نصف فنجان انگور همراه با صبحانه یا به عنوان میان‌وعده بسیار مهم است؛ اما چرا؟آنتی‌اکسیدان: انگور، رنگ و طعم‌های متنوعی دارد. دلیل این تنوع رنگ، وجود آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در هر یک از رنگ‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها تأثیر مستقیم روی عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند.ویتامین (C): هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 27 درصد از ویتامین مورد نیاز روزانه بدن است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و به شکل مشخص جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثر است. از آنجایی که در فصل پاییز پوست خشک می‌شود، ویتامین (C) موجود در انگور به حفظ کیفیت پوست نیز کمک می‌کند.ویتامین (K): هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 28 درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین (K) است.هیدرات کربن: هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 27.3 گرم هیدرات کربن است. این ترکیب برای بهبود عملکرد مغز ضروری است. بنابراین اگر انگور را صبح همراه صبحانه میل کنید، قند لازم برای شروع فعالیت مغز نیز در اختیار آن قرار خواهد گرفت.پتاسیم: هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 228 میلی‌گرم پتاسیم است. پتاسیم یکی از عناصر مهم برای تنظیم فشار خون است. کمبود پتاسیم، نوسان فشار خون و تأثیر منفی بر سلامت قلب و رگ‌ها می‌شود.املاح: به غیر از مواردی که به آن اشاره شد، انگور حاوی مس، منیزیم، ریبوفلاونوئیدها، تیامین، پروتئین و فیبر است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین