پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:18 - 1399/07/21

سد مقاومتی شاخص بورس تغییر کرد

شاخص کل بورس تهران در دقایق پایانی معاملات دیروز یکشنبه ۲۰ مهرماه، با رشد ۵۸ هزار و ۳۸۴ واحدی، باردیگر قله ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را فتح کرد.

کارگر آنلاین | در جریان معاملات یکشنبه ۲۰ مهرماه و در دقایق پایانی معاملات (۱۱:۴۳) شاخص بورس با رشد ۵۸ هزار و ۳۸۴ واحدی، وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد.

بر این اساس هم اکنون شاخص کل به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۲۰۷ واحد رسیده است.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸۲۱۸ واحدی به عدد ۴۱۸ هزار و ۷۳۲ واحد رسید.

نمادهای شتران، فارس، فولاد، وبملت، فملی، تاپیکو و شبندربیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص داشتند.

اما دوشنبه چه خواهد شد؟ 

صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص بورس در روز دوشنبه ۲۱ مهرماه کفت: فکر می‌کنم دوره نوسان بورس به پایان نرسیده است.

وی با اشاره به تحولات اخیر بازار سرمایه گفت: درست چند روز بعد از تصویب قانون عدم نوسان گیری،بخشی از نوسان‌گیرها به طور موقت از بازار خارج شدند ، از سوی دیگر با برخورد  شاخص به یک میلیون و 480 هزار واحد که از نظر تکنیکالی حمایت بسیار قوی تلقی می‌شود، رشد بازار آغاز شد. 

وی با اشاره به اینکه تعادل در بسیاری از سهم‌ها برقرار شده است، گفت: سهم‌های بزرگ مثل خودرو به صف خرید رسیدند و در نتیجه صف فروش بسیاری از سهم‌ها جمع شد. 

 وی با اشاره به اینکه محدودیت مقاومت بعدی شاخص یک میلیون و  630 واحد است، گفت: باید دقت کرد روند حاکم بر بازار هنوز روندی رو به رشد نیست و این مهم به یک سری از پارامترها بستگی دارد.

صادقی ادامه داد: زمانی میتوانیم بگوییم که این روند تبدیل به یک روند صعودی و پایان این اصلاح اتفاق افتاده است که بورس محدوده یک میلیون و 630 هزار واحد را رد کند و به سمت یک میلیون و 700 هزار حرکت نماید.

وی در جواب این پرسش که تاثیر دلار ۳۱ هزار تومانی بر شاخص چیست؟ گفت: ذهنیت سهام داران این است که با افزایش قیمت دلار باید بورس هم رشد کند و این انتظار در دقایق اولیه‌ معامله  امروز قابل رصد بود و امروز پی از مدتها چنین صف‌های خرید سنگینی را در اوایل وقت داشتیم و البته بعد که مدتی گذشت صف‌ها ریزش پیدا کردند. وی پیش بینی کرد در روز دوشنبه بازار با افزایش عرضه روبرو شود و این مهم به عقب نشینی شاخص به محدوده یک میلیون و 550 هزار واحد منجر گردد چرا که کف مقاومتی بازار فعلا اینجاست.

 

کارگر آنلاین 

منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین