پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:31 - 1399/07/23

دستیگری رمال و دعانویس فضای مجازی

فردی که در فضای مجازی با دادن وعده‌های دروغین مبالغی هنگفتی از مردم کلاهبرداری کرده بود ، در زنجان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: این متهم با درج و انتشار آگهی رمال و فالگیری در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو ادامه داد: طی رصدهای مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام  موردشناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمال اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ هنگفت می‌ کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی  مراجع قضایی، متهم توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان دستگیر شد به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: شهروندان به این‌گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند زیرا اکثر این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین