پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:17 - 1399/07/25

شکل‌گیری موج خوش‌بینی در معاملات هفته آینده بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد تغییر قوانین معاملاتی و شروع کار بازارگردان‌ها در معاملات بازار بتواند موج خوش‌بینی را در معاملات بورس برای هفته آینده رقم بزند.

 «هومن عمیدی» امروز (جمعه) به معاملات پرنوسان بورس در نمادهای پیش‌رو اشاره کرد و افزود: در هفته سوم مهرماه گروه بانکی، پالایشی و معدنی همچنان با اقبال عمومی سرمایه‌گذران روبرو بودند و زمینه رشد بازار سهام را فراهم کردند اما در روزهای پایانی هفته، فشار عرضه باعث کاهش شاخص بورس به عدد یک میلیون و ۵۶۰ هزار واحد شد.

 

وی اظهار د اشت: گروه دارویی در معاملات چند روز گذشته یکپارچه منفی بود و به نظر می‌رسد در چند روز آینده در گروه زراعت و خدمات وابسته، شاهد افت قیمت و اصلاح قیمت سهام این گروه در بازار باشیم.

 

عمیدی خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل اهمیت معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت وجود صف خرید در اکثر اوراق تسهیلات بانک مسکن بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در گروه بانکی شاهد روند معاملات مثبت در بازار بودیم اما معاملات یکی از بانک‌های دولتی به دلیل سررسید فیزیکی قراردادهای اختیار معامله، عدم اعمال قراردادهای مذکور و همچنین امکان بروز نقص فنی در میزان دارایی سهامداران مورد تایید قرار نگرفت.

 

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد قیمت دلار و ارز در محدوده‌های ۳۰ هزار تومان به تعادل برسد، گفت: گمانه‌زنی‌ها برای انتخابات آمریکا و رقابت بین ترامپ و بایدن کماکان ادامه دارد و به نظر می‌رسد انتخاب هر یک از این دو کاندیدا تغییراتی را در وضعیت کلی کشور ایجاد نکند.

 

عمیدی خاطرنشان کرد: خبر مهم آزادسازی منابع ارزی در عراق با بی توجهی بازار ارز روبرو بود، در مقابل در بازار سرمایه شاهد ثبات معاملات در چند روز گذشته بودیم.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: خروج موج هیجانی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد از بازار که زمینه نوسان در معاملات بازار را فراهم کرده بود اکنون کاهش یافته و تا حدودی در چند روز اخیر آرامش نسبی در فضای بازار حاکم شده است.

 

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت با نوسان کم دامنه قیمتی در گروه‌های مختلف همراه بودیم، گفت: گزارش‌ ۶ ماهه مناسب شرکت‌ها و نرخ تثبیت شده ارز در رقم‌های فعلی چشم‌انداز مثبتی را برای معاملات بازار رقم خواهد زد.

 

این کارشناس بازار سرمایه به کاهش پرشتاب شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته اشاره کرد و افزود: صف فروش سنگین در دو نماد از گروه خودرویی روند معاملات بازار را در روز چهارشنبه تغییر داد و کلیت بازار از این موضوع تاثیر گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: رشد قیمت دلار نیمایی از ۲۶ هزارتومان، نرخ پایه عرضه‌ها در بورس کالا را با رشد جالبی روبرو می‌کند که این موضوع جذابیت مناسبی را برای صنعت فولاد در بازار ایجاد خواهد کرد.

 

عمیدی اظهار داشت: در نمای کلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، خالص ارزش دارایی‌ها کمتر از ۷۰ درصد است که همه این موارد نشان‌دهنده پتانسیل بالای صعود معاملات بورس در هفته‌های آینده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد در صنایع بنیادی اقبال عمومی بازار بهتر بوده و خروج از صنایع زیان‌ده و غیر بنیادی در دستور کار سهامداران قرار گرفته باشد./ ایرنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین