پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:36 - 1399/07/27

نامزد واکسن چینی کرونا بی‌خطر است

یافته‌های یک مطالعه بالینی کوچک در فاز اولیه نشان می‌دهد، نامزد واکسن چینی کووید۱۹ برپایه ویروس غیرفعال SARS-CoV-۲، بی‌خطر است و واکنش‌های آنتی‌بادی ایجاد می‌کند.

به گزارش کارگر آنلاین، یافته‌های یک مطالعه بالینی کوچک در فاز اولیه نشان می‌دهد، نامزد واکسن چینی کووید۱۹ برپایه ویروس غیرفعال SARS-CoV-۲، بی‌خطر است و واکنش‌های آنتی‌بادی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، نتایج این مطالعه اخیر که افراد ۱۸ تا ۸۰ ساله را در برگرفته و در مجله Lancet منتشر شده است، نشان داد که در همه گیرندگان این واکسن واکنش‌های آنتی بادی ایجاد شد. این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان ۶۰ ساله و مسن تر دیرتر واکنش نشان دادند بطوری که در این افراد پس از ۴۲ روز اما در افراد ۱۸ تا ۵۹ ساله پس از ۲۸ روز، واکنش های آنتی بادی مشاهده شد.

البته این آزمایش برای ارزیابی کارایی این واکسن طراحی نشده بود، بنابراین نمی توان به صراحت اعلام کرد که آیا واکنش های ایمنی ایجاد شده ناشی از این واکسن که BBIBP-CorV نام دارد برای پیشگیری از ابتلا به عفونت SARS-CoV-۲ کافی است یا خیر.

نویسندگان این مطالعه همچنین خاطر نشان کردند که تفسیر نتایج این مطالعه توسط مدت زمان کوتاه پیگیری آن محدود می شود.

«یانگ شیاومینگ»، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد موسسه محصولات بیولوژیکی پکن، گفت: یافته های ما نشان می دهد که (تزریق) یک شات تقویت کننده برای دستیابی به بیشترین واکنش های آنتی بادی علیه SARS-CoV-۲ ضروری است و می تواند برای ایجاد محافظت مهم باشد. به گفته این محقق، نتایج این مطالعه اطلاعات مفیدی برای آزمایش فاز ۳، فراهم می کند.

به نوشته مجله Lancet، در حال حاضر ۴۲ واکسن کووید۱۹ در مرحله آزمایشات بالینی قرار دارد.

نامزدهای واکسن در آزمایشات بالینی از نظر نوع متفاوت هستند و شامل واکسن های پلاسمید DNA، واکسن های ویروس غیرفعال، واکسن های ویروسی آدنوویروس، واکسن های RNA، واکسن های زیر واحد پروتئین (protein subunit) و واکسن های ذره شبه ویروسی ( virus-like particle) هستند.

هم اکنون بی خطری برخی از این واکسن ها ثابت شده و در آزمایش های بالینی اولیه مشخص شده است که می توانند واکنش های سیستم ایمنی ایجاد کنند.

منبع: انتخاب
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین