پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:51 - 1399/07/29

فواید آب نمک که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

آب نمک ترکیبی از دو ماده در دسترس است که با هم و به صورت تنها خواص درمانی بسیاری دارند. از فواید آب نمک چه می‌دانید؟ مطمئن باشید با وجود اطلاعاتی که راجع به آب نمک و فواید آن دارید با خواندن این مطلب از مجله دلتا متوجه می‌شوید می‌توان از آب نمک استفاده‌های مفید دیگری کرد که از آن‌ها بی خبر بوده‌‌اید.

به گزارش کارگر آنلاین، از مهمترین خواص و فواید آب نمک خاصیت میکروب کشی است. آب نمک به وسیله همین خاصیت ضد باکتری و آنتی سپتیک که دارد می‌تواند درد و التهاب را کاهش داده و باعث از بین رفتن عفونت دهان شود. آب نمک رشد باکتری‌ها را در دهان متوقف می‌سازد. غشای مخاطی دهان به کمک آب نمک بهبود می‌یابد و در اثر تغییری که در PH دهان ایجاد می‌نماید تکثیر میکروارگانیسم‌ها را در دهان با مشکل مواجه می‌کند.

تسکین گلودرد
مهم‌ترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات گلو و بیماری‌های حلق شست و شوی مرتب و روزانه گلو با محلول آب نمک است.

زیبایی مو
برای داشتن مو‌هایی زیبا و مواج شبیه موج‌های دریا می‌توانید نمک را در آب ریخته و ترکیب نمایید، سپس روی مو‌های خود اسپری نمایید. اجازه دهید مو‌های شما خشک شده یا با انجام حرکات ضربه‌ای مو‌ها را خشک نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که در اثر استفاده بیش از حد و مکرر از آب نمک، ممکن است موهای شما خشک شود. پس با استفاده از مرطوب کننده‌های مو از هرگونه آسیب‌های وارده به مو خودداری نمایید.

 پیشگیری از عفونت پا
یک کاسه آب نمک درست کنید. پای خود را درون آن قرار دهید. این کار مانع ایجاد عفونت پا می‌شود. پس از این کار به منظور جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده استفاده نمایید.

درمان کننده پوسیدگی دندان
نمک با خاصیت میکروب کشی و غلظت خود میکروب‌های دندان را از بین می‌برد. به دلیل ویژگی جذب بالای آب، میکروب‌های دندان به وسیله نمک به دام افتاده و نابود می‌شوند در نتیجه پوسیدگی دندان کنترل می‌گردد. بنابراین استفاده از آب نمک بعد از مسواک و نخ دندان علاوه بر رفع بیماری‌های دهان و دندان باعث کاهش دادن پوسیدگی دندان می‌شود.

نگهداری مواد غذایی با‌ آب نمک
برای نگهداری ماهی، گوشت، میوه، سبزیجات از آب نمک استفاده می‌شود. همچنین به منظور حفظ یا ایجاد طعم مواد غذایی غیر گوشتی از آب نمک استفاده می‌شود

ضدعفونی کردن بینی
یکی از روش‌های بسیار قدیمی استفاده از فواید آب نمک به منظور بهداشت بینی است. آب نمک می‌تواند سوراخ‌های بینی را از ذرات کثیف و بیماری زا تمیز و ضدعفونی نماید و همچنین باعث تقویت پوشش مخاط بینی گردد.

درمان سینوزیت
در صورت شست و شوی مرتب بینی خود با آب نمک، اثر بخشی استفاده از دارو‌های سینوزیت بالاتر می‌رود و این روش راهی مؤثر و کارآمد برای کاهش یا از بین بردن علائم سینوزیت در بیماران مبتلا به سینوزیت است.

پیشگیری و کنترل سرماخوردگی
شست و شوی روزانه دهان و بینی و غرغره کردن با آب نمک برای شستشوی گلو از سرفه، سرماخوردگی، التهاب سینوس‌های پیشانی، بیخوابی، التهاب چشم، بینی و گلو، خستگی، سردرد، باز شدن مجاری تنفسی و… بسیار مفید است.

منبع: مجله دلتا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین