پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:49 - 1399/08/03

چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع شد

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از امروز سوم آبان چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع است اگر اعلامیه‌ای چاپ یا در فضای مجازی منتشر شود اداره کل فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشد.

کارگر آنلاین |  منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونا در استان قزوین که امروز شنبه سوم آبان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: کرونا درمان قطعی ندارد و دولت امکانات مورد نیاز استان را فراهم آورده است اما آنچه که در مقابله با کرونا دارای اهمیت است خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: مردم باید کرونا را جدی بگیرند، در حال حاضر اگر ما تمام امکانات دولت و کارمندان دولت را به عنوان بازرس در اختیار بگیریم باز نمی‌توانیم بازارگردی مردم را جمع کنیم، بازرسی صورت گرفته نشان می‌دهند که مردم بازارگردی را کنار نمی‌گذارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: مراسمات ترحیم به صورت چشم و هم‌چشمی درآمده است، نوعی مسابقه در برگزاری مراسمات ختم و عروسی در قزوین رخ داده است، در حالی که پیش از این نیز برگزاری مراسمات ترحیم ممنوع اعلام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع از امروز چاپ اعلامیه ترحیم در استان قزوین ممنوع است، حتی کانال‌های فضای مجازی نیز باید از اطلاع‌رسانی مراسم‌های ترحیم خودداری کنند، وظیفه نظارت به این امر بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر خلاف این امر اتفاق بیفتد اداره کل ارشاد باید پاسخگو باشد.

حبیبی یادآور شد: در بخش‌های شال و محمدیه کمبود نیروی انسانی در حوزه صنعت و معدن و بازرسی به‌شدت احساس می‌شود صنعت و معدن باید به صورت ویژه در این حوزه ورود پیدا کند، همچنین می‌توانند از ظرفیت بسیج و هلال احمر به‌عنوان بازرس استفاده کنند.

وی عنوان کرد: سختگیری کارفرمایان و تأمین اجتماعی باید حذف شود در حال حاضر برخی از کارفرمایان فرد مبتلا به کرونا را مجبور به حضور در محل کار می‌کنند و می‌گویند اگر حاضر نشود اخراج می‌شود، این مسئله مهمی است که باید به صورت جدی پیگیری شود حتی اگر کارفرمایان انگشت‌شماری این کار را می‌کنند باید با آن‌ها برخورد شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین یادآور شد: افراد کم توان مالی که توانایی تأمین ماسک و مواد بهداشتی را ندارند باید شناسایی شود و بخشداران باید در این حوزه باید کمک کنند.

حبیبی تأکید کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید حتماً با نظر ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌ها را اعلام کند درحالی‌که تاکنون برای برگزاری نماز جمعه مصوبه‌ای نداشتیم نماز جمعه در برخی از شهرها برگزار شده است.

وی عنوان کرد: کارکنان بهداشتی نیز باید به‌موقع در آرامستان‌ها حضور پیدا کند و تأخیر آن‌ها جایز نیست، آرامستان‌های استان در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است، به جز در مواردی که فردی فوت کرده است و بستگان به تعداد ۲۰ نفر می‌توانند حضور پیدا کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد، حکم قانون را دارد و همه ادارات دولتی خصوصی و سایر موارد باید این مصوبات را اجرا کنند.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین