پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:50 - 1399/08/10

تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران نهایی شد

مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تعیین شرایط تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از شرکتی، قرارداد معین و پیمانی به استخدام رسمی به تأیید شورای نگهبان رسید و یکی از مطالبات مهم و دیرینه ایثارگران محقق شد.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید، نمایندگان مجلس در جریان بررسی موضوع مرتبط با استخدام رسمی ایثارگران با اصلاح طرح استفساریه بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند که بر اساس آن تبدیل وضعیت مشمولان طبق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از قراردادی به رسمی قطعی است. 

 
این مصوبه پس از پیگیری‌های چند ماه اخیر فراکسیون‌های ایثارگران و شاهد در مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به تأیید شورای نگهبان رسید. 
 
مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدارهای مستمر و متعدد خود با ایثارگران از پیگیری جدی این مطالبه خبر داده بودند. ضمن اینکه در ماه‌های اخیر کارگروهی تحت عنوان کارگروه تنظیم لوایح و مقررات با حضور خبرگان و متخصصان حوزه قانونگذاری در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده بود.
 
علاوه بر این اعضای فراکسیون‌های ایثار و شاهد در مجلس شورای اسلامی نیز این مطالبه را پیگیری کرده بودند. تمامی این پیگیری‌ها نتیجه داد و در نهایت با تغییر در عنوان استفساریه تبصره ۱ بند ذ ماده ۸۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و بخشی از متن استفساریه که مورد ایراد قبلی شورای نگهبان بود این مطالبه مهم جامعه ایثارگری به سرانجام رسید. 
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها از اعضای جامعه ایثارگری هستند از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم تلاش‌های زیادی در به نتیجه رساندن این مطالبه به حق ایثارگران داشتند و طی ماه‌های گذشته نتیجه پیگیری‌های خود را در جلسات مشترک با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرده بودند و سرانجام این استفساریه با رأی بالا و قاطع نمایندگان به تصویب رسید. 
 
بنابراین گزارش در طرح اصلاح شده استفساریه بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آمده است: 
 
«موضوع استفساریه: 
 
آیا دولت موظف است بر اساس قانون جامع ایثارگران مصوب ۳ تیرماه ۱۳۸۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن که در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۲۵ دی ماه ۸۹ به صورت غیر از استخدام رسمی به کارگیری شدند بر اساس شرایط مندرج در بند و ماده ۴۴ قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن به صورت رسمی به استخدام درآورد؟ 
 
پاسخ: بلی.» 
 
با تصویب نهایی این استفساریه مشکل و مطالبه مهم و اساسی بخشی از جامعه ایثارگری حل شده است و حال دستگاه‌های محل خدمت ایثارگران باید در اسرع وقت و با تمام توان در اجرایی کردن آن کوشش کنند. این دستگاه‌ها باید در نظر داشته باشند زمینه‌های قانونی برای خدمت به ایثارگران عزیز این ولی نعمتان جامعه اسلامی فراهم شده و رسیدگی به مسائل و مشکلات این عزیزان حتی گوشه‌ای از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های جاودانه و ماندگار ایثارگران عزیز را جبران نخواهد کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین