پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:35 - 1399/08/17

مرگ به دنبال حساسیت به سرما

نوعی واکنش حساسیتی نسبت به قرار گرفتن در معرض هوای سرد می تواند با بروز واکنش های آنافیلاکسی موجب مرگ افراد شود.

به گزارش کارگر آنلاین، پزشکان معتقدند که نوعی واکنش حساسیتی نسبت به هوای سرد در افرادی که مبتلا به این بیماری هستند می تواند باعث بروز کهیرهای ناشی از سرما و واکنش حساسیتی پوست بعد از قرار گرفتن در معرض هوای سرد یا آب سرد شود. افراد مبتلا حتی بعد از مصرف آب یا غذای سرد هم ممکن است دچار این علائم حساسیتی شوند.

شایع ترین علائم این بیماری، قرمز و بروز کهیرهایی روی پوست بدن با قرار گرفتن در هوای سرد است اما در بیشتر موارد، همین واکنش های حساسیتی می تواند خطرناک بوده و باعث بروز شوک آنافیلاکسی شود که کاهش فشار خود و انسداد راه های هوایی را به دنبال دارد که در نهایت تنفس را برای بیمار دشوار می کند و می تواند حتی موجب خفگی او شود.

به گزارش livescience، محققان مرکز مایوکلینیک معتقدند، غالبا در شرایطی که کل بدن در معرض هوای سرد قرار گیرد، به عنوان مثال، زمانی که فرد بعد از شنا یا حمام بلافاصله در معرض هوای سرد قرار گیرد، واکنش های حساسیت زا در فرد شدیدتر خواهد بود. .

پزشکان برای تست وجود این حساسیت روی بدن افراد، از تست مکعب یخی استفاده می کنند به طوری که یک معکب یخی را حدود 5 دقیقه روی پوست فرد قرار می دهند. چنانچه برآمدگی های قرمز در محل قرار گرفتن مکعب های یخی روی پوست ظاهر شود، نشان دهنده ابتلای فرد به کهیرهای مرتبط با سرماست.

این بیماری تقریبا ناشناخته است و محققان اطلاعات کمی از آن دارند اما با این اوصاف، طبق مطالعه ای که در اروپا انجام شده، مؤسسه ملی سلامت اعلام کرده است که میزان شیوع این بیماری حدود05 /0 درصد است. البته واکنش های آنافیلاکتیک در این بیماری نسبت به واکنش هایی چون بروز کهیر، شیوع کم تری دارند.

تمام ابعاد این بیماری هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد این اختلال ژنتیکی است و کهیرهای ناشی از سرما زمانی روی بدن فرد مبتلا ظاهر می شوند که چیزی مانند عفونتی ویروسی یا انواع سرطان ها روی سیستم ایمنی فرد اثر می گذارد.

واکنش های حساسیتی به این دلیل بروز می کنند که قرار گرفتن در معرض سرما باعث ترشح هیستامین توسط سیستم ایمنی می شود که نتیجه آن بروز واکنش های التهابی روی پوست است. این بیماری در صورت بروز واکنش های آنافیلاکسی، مرگ بیمار را به دنبال دارد.

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین