پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00003:38 - 1394/04/23

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد؛

تسهیلات بانک توسعه تعاون برای اشتغال؟

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال به بانک ابلاغ شده است ، گفت : پرداخت این تسهیلات از طریق معرفی اداره کل استان ها صورت می گیرد که سقف آن ۱۵ میلیون تومان است و برای واحد های پشتیبان به ۱۰۰ میلیون تومان نیز می رسد.

کارگر آنلاین : محمدعلی سهمانی ماموریت اصلی بانک توسعه تعاون را علاوه بر حمایت و تقویت بنیه مالی بخش تعاون ، حمایت مالی از بنگاه های کوچک و متوسط عنوان کرد و افزود : از مجموع پنج بانک تخصصی دولتی در کشور ، بانک توسعه تعاون تنها بانک تخصصی بخش تعاون است که رئیس مجمع آن وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

سهمانی افزود : این بانک پیشتر در قالب صندوق تعاون کشور فعالیت می کرد و به همین دلیل شعب آن در سراسر کشور فعال است و در حال حاضر ۸۰ شعبه فعال در کشور دارد.

وی با بیان آنکه نیمی از دارایی های بانک مربوط به تسهیلات اعطایی است گفت : بخش عمده سبد تسهیلات بانک به فعالان بخش تعاونی اختصاص دارد و عمده مشتریان بانک بنگاه های خرد و متوسط هستند و اغلب تسهیلات اعطایی بانک نیز غیر کلان و خرد است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد : از سال ۹۲ به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین به دلیل وجود تحریم ها ، اولویت اول در اعطای تسهیلات ، احیای واحدهای غیرفعال یا واحدهای تعطیل شده و یا حفظ اشتغال موجود با هدف بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه واحدهای اقتصادی و همچنین دعوت به کار نیروهای بیکار شده کشور است.

وی ادامه داد : اولویت بعدی اعطای تسهیلات به سرمایه های در گردش است و پس از آن برای اتمام طرح های نیمه تمام و اولویت آخر پرداخت تسهیلات به طرح های ایجادی و طرح های سرمایه ثابت است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد : اولویت دولت نیز آن است که ظرفیت های موجود را به حداکثر برساند تا آنها بتوانند با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ردیف دیگر تسهیلات بانک مربوط به موارد تکلیفی قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی ( ره)و سازمان بهزیستی است افزود : هر ساله بانک مرکزی تکالیفی را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به این دو نهاد متوجه بانک ها می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین