پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:21 - 1399/08/20

دو ماه دوری دوقلوهای معین از آغوش گرم پدر

حدود دو ماه از زمان مفقود شدن معین شریفی در جنگل کردکوی می‌گذرد و طی این مدت با وجود تلاش‌های فراوان هیچ اثری از او پیدا نشده و خانواده‌اش همچنان غرق در نگرانی هستند.

به گزارش کارگر آنلاین، معین جوان ۳۶ ساله ساکن کردکوی در غرب استان گلستان است که غروب یک روز تابستانی را برای پیاده‌روی در جنگل انتخاب کرده بود. لباس‌های ورزشی‌اش را گرفت و راهی منطقه‌ای در بالادست جنگل کردکوی شد. ماشینش را در کنار جاده پارک و پیاده‌روی‌ را شروع کرد.

در آخرین مکالمه‌ به کارگر مغازه‌اش گفت که پیاده‌روی او رو به پایان است و نیم ساعت دیگر به مغازه بر می‌گردد. کم‌کم شب شد و خبری از معین نشد. همسرش دلواپس می‌شود و به پدر معین زنگ می‌زند که معین به خانه بازنگشته و تلفنش هم خاموش است. پدرش راهی جنگل می‌شود و ماشین فرزندش را پارک شده در کنار جاده پیدا می‌کند اما خبری از معین نبود و موضوع را به نیروهای انتظامی و امدادی اطلاع می‌دهد.

کوهنوردان، نجاتگران هلال‌احمر، جنگلبانان و دیگر نیروهای امدادی حدود ۲۰ روز به‌طور مستمر سرتاسر جنگل را به دنبال معین گشتند اما هیچ اثری از او یافت نکردند. عملیات جستجو متوقف شد و پیگیری پرونده به‌طور کامل به‌ دستگاه قضایی و انتظامی واگذار شد. اکنون که حدود ۲ ماه از مفقود شدن معین می‌گذرد، هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است. بی‌خبری از سرنوشت معین، زندگی خانواده او را به هم ریخته و شب و روز گوش به زنگ خبری از جگرگوشه‌شان هستند.

 دلوان و دلوین دخترهای دوقلو معین هستند که چهار روز قبل تولد یک‌سالگی آنها بود. قطعاً معین هم مانند پدرهای دیگر نقشه‌های زیادی برای جشن تولد یک‌سالگی فرزندانش داشت و می‌خواست خاطره‌ای ماندگار را از این جشن برای خود و همسرش به یادگار بگذارد ولی سرنوشت به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و یافتن خبری از او، آرزوی خانواده شده است.

پدر معین  اظهار کرد: در حال حاضر خبری جدید از سرنوشت معین به دست ما نرسیده و تنها چیزی که وجود دارد، شایعات مختلف است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شایعاتی که خیلی مطرح می‌شود بحث مهاجرت معین از کشور با توجه به مهاجرت برادرش در سال ۹۴ است، گفت: معین کاری انجام نداده بود که نیاز باشد به این شکل از کشور خارج شود. چرا باید به این شکل صحنه‌سازی کند و خودرو را در کنار جاده جنگلی پارک کند و این گونه برود؟ علاوه بر این معین وابستگی و علاقه بسیار زیادی به خانواده و شهرش داشت و اصلاً نمی‌توانست دوری از اینها را تحمل کند. اگر معین می‌خواست مهاجرت کند، همان زمان همراه برادرش می‌رفت. قرار بود من و معین برای مسافرت پیش فرزندم در خارج از کشور برویم که به خاطر شرایط شیوع کرونا و سختی‌های که مسافرت در این ایام دارد، آن را به زمان دیگری موکول کرده بودیم.

پدر معین بیان کرد: معین خانه، ماشین، زن و بچه و زندگی دارد، چه نیازی به فرار کردن دارد؟ اگر معین قصد رفتن از کشور را داشت، برادر او در خارج از کشور زندگی می‌کند و می‌تواند برایش دعوت‌نامه بفرستد و اصلاً نیازی به این کارها نبود.

وی با اشاره به اینکه معین اصلاً آدم حاشیه‌سازی نبود، گفت: معین مشکلی با کسی نداشت و شایعاتی که در این خصوص مطرح می‌شود هم درست نیست. از نظر فیزیکی اتفاقی در جنگل نیفتاده و نیروهای انتظامی مسائل دیگر را پیگیری می‌کنند.

پدر معین به سختی‌هایی که این روزها تحمل می‌کنند اشاره کرد و گفت: ای کاش تمامی این شایعاتی که می‌گویند درست باشد و ما آرزو می‌کنیم چنین باشد ولی در واقعیت همه اینها نادرست است.

وی گفت: من خودم سال‌های زیادی با نیروهای هلال‌احمر برای پیدا کردن افراد گمشده در جنگل کردکوی همراهی داشتم و افراد مختلفی را از نجات دادم؛ ماجرای معین، نادرترین اتفاق در شهرستان کردکوی است.

فرماندار کردکوی به موضوع مفقود شدن معین شریفی اشاره کرد و گفت: از همان زمانی که خبر گمشدن این جوان اطلاع داده شد، نیروهای امدادی و کوهنوردان در محل حاضر شدند و طی چندین روز متوالی، تمامی سطح جنگل را در شعاع چندین کیلومتر جستجو کردند اما هیچ اثری از او پیدا نکردند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که جستجو فیزیکی در جنگل را متوقف کنیم و ادامه کار را به نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی واگذار کنیم.

ابراهیم قدمنان بیان کرد: به خانواده معین شریفی اعلام کردیم که هر حدس و گمان و احتمالی در خصوص وضعیت این جوان دارند را به ما اعلام کنند تا پیگیری‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به نتیجه‌ای نرسیدیم، گفت: پیگیری‌ها به هیچ عنوان متوقف نشده و موضوع توسط دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی در حال پیگیری است.

 فرماندار کردکوی در ادامه اظهار کرد: کنترل پارک جنگلی کردکوی با توجه به قرار گرفتن این پارک در مسیر راه ارتباطی به روستاهای کوهستانی درازنو، رادکان، جهان‌نما، چمن ساور، یزدان محله، کنداب و...، نسبت به برخی از پارک‌های جنگلی دیگر در استان سخت‌تر است.

قدمنان خاطرنشان کرد: در ماجرای خانم «سها رضانژاد» با وجود اینکه قبل از حرکت گروه طبیعت‌گردی، به آنها اعلام شد که به خاطر شرایط قرمز کرونایی در شهرستان حضور گردشگران ممنوع شده است ولی این گروه باز هم وارد کردکوی شدند. اعضای گروه برای عبور از ایست و بازرسی پارک جنگلی، سوار بر خودروهای بومی منطقه که مجاز به عبور بودند شدند و در جهان‌نما حضور یافتند. این مسیر علاوه به دسترسی به روستاهای کوهستانی، به دو استان مازندران و سمنان نیز دسترسی دارد. ظرفیت نیروهای ما اینقدر نیست که تمامی خودروها را فردبه‌فرد بررسی کنیم که آیا بومی منطقه هستند یا نیستند.

وی با اشاره به استقرار پلیس در منطقه درازنو، گفت: قطعه زمینی در یزدان محله در نزدیکی درازنو در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته تا نیروهای آنها برای کنترل منطقه در این محل استقرار پیدا کنند. در حال حاضر کانکس تهیه شده و در آینده در این نقطه مستقر خواهد شد.

فرماندار کردکوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: با مسئولان منابع طبیعی برای نصب دوربین در ابتدای مسیر جنگل کردکوی مذاکراتی داشتیم تا این کار هم به خاطر مسائل قاچاق چوب و هم مسائل اجتماعی انجام گیرد.

قدمنان تصریح کرد: مدیریت پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی از پیمانکار پس گرفته شده و به‌زودی به بخش خصوصی دیگر واگذار خواهد شد. از بخش خصوصی که مدیریت را بر عهده خواهد گرفت، خواهیم خواست که دوربین کنترلی را در پارک جنگلی نصب کند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین