پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:47 - 1399/08/23

خودرو کاملا الکتریکی BMW معرفی شد

BMW iX خودرویی شاسی بلند، کاملاً برقی است که در آن دو موتور الکتریکی قدرت ۴۹۶ اسب بخاری تعبیه شده است.

 BMW دارای یک پرچمدار کاملاً جدید فناوری است که اکنون پس از مدت‌ها انتظار، در یک مراسم از جدیدترین محصول برقی خود با نام iX پرده برداشت که تبدیل به پرچم دار شاسی بلند‌های این برند خواهد شد.

این خودرو شاسی بلند، کاملاً برقی است که تاکنون آن را به عنوان iNext می‌شناختیم. این خودرو شاسی بلند بر اساس معماری جدیدی ساخته شده که توسط سازنده باواریایی طراحی شده است. این خودرو مزایای زیادی نسبت به مدل قبلی خود دارد، اما به نظر می‌رسد BMW از پیشرفت در زمینه رانندگی خودکار و فناوری‌های خدمات دیجیتال بسیار افتخار می‌کند، به عنوان مثال، سطح توان محاسباتی برای پردازش ۲۰ برابر حجم داده مدل‌های قبلی توسعه یافته است.

از نظر ابعاد خارجی، iX همانند دیگر خودروهای تولید شده BMW است، دارای طول مشابه X۵، ارتفاع مشابه X۶ و اندازه چرخ همان X۷ است. در این خودرو از پنجمین نسل از پیشرانه‌های برقی ب ام و موسوم به "eDrive" استفاده شده که در آن دو موتور الکتریکی قدرت ۴۹۶ اسب بخاری را فراهم می‌کنند و تأمین انرژی از پک باتری‌هایی با توان ۱۰۰ کیلووات ساعتی انجام می‌شود.

خودرو کاملا الکتریکی BMW معرفی شد

براساس اطلاعات منتشرشده این کراس اوور در کم‌تر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هربار شارژ کامل این خودرو می‌توان مسافت نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را پیمود. البته در مورد این خودرو اعداد متفاوتی در مورد رنج مسافت اعلام شده و باید دید در نهایت، این خودرو با چه مشخصات فنی‌ عرضه می‌شود. اطلاعات چیزی است که ب ام و در سطح کنونی تولید این محصول به آن رسیده است و امکان تغییر آن وجود دارد.

خودرو کاملا الکتریکی BMW معرفی شد

BMW iX نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم به فناوری‌های جدید طراحی بسیار مدرن و احساسی ارائه دهیم. این ماشین از نظر فنی پیچیده است، اما کاملاً واضح و بدون عارضه احساس می‌شود. BMW iX یک فضای کاملا مناسبی را ارائه می‌دهد که در آن مردم احساس راحتی می‌کنند.

خودرو کاملا الکتریکی BMW معرفی شد

iX اولین وسیله نقلیه تولیدی BMW با فرمان شش ضلعی است که به گفته خودروساز "سهولت دسترسی را بهبود می‌بخشد و دید بهتری از صفحه نمایش اطلاعات به راننده می‌دهد.  یکی دیگر از ویژگی‌های کابین که توجه ما را به خود جلب کرد کنسول دکمه‌ای صندلی برقی است که اکنون روی پانل‌های در قرار گرفته است، شبیه کاری که سالهاست یک شرکت مستقر در اشتوتگارت انجام می‌دهد. همچنین قابل ذکر است که EV دارای بزرگترین سطح شیشه‌ای است که در مدل BMW نصب شده است.

خودرو کاملا الکتریکی BMW معرفی شد

برای شارژ این خودرو از به روزترین سیستم‌های شارژ ب ام و استفاده شده که از طریق آن در کم‌تر از ۴۰ دقیقه شارژ این خودرو از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد. همچنین با ۱۰ دقیقه شارژ سریع این خودرو می‌توان مسافت ۱۲۰ کیلومتری را پیمود و با شارژر‌های معمولی و دیواری خودرو‌های برقی، شارژ کامل این خودرو در کم‌تر از ۱۱ ساعت انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین