پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:01 - 1399/08/24

۶ دلیلی که ورزش شما را خوشحال تر می کند

ورزش دارای مزایای بی شماری برای سلامتی است که می تواند به زندگی سالم و شاد منجر شود. فرقی نمی کند که در حال انجام تمرینات قدرتی یا بهبود تعادل و انعطاف پذیری خود باشید. فوایدی برای استفاده از انواع ورزشها دارد که می تواند شما را خوشحال کند.

به گزارش کارگر آنلاین، اثرات فعالیت بدنی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط مفیدی بین تناسب اندام و مواردی مانند طول عمر، تغذیه، احساسات و عزت نفس وجود دارد که همه آنها از طرق مختلف بر خوشبختی کلی تأثیر می گذارند.

مطالعات متعدد ارتباط بین فعالیت بدنی و خلق و خو را نشان می دهد. به عنوان مثال، ورزش یک اقدام پیشگیرانه برای افسردگی است و حتی ممکن است در مقابله با اختلال افسردگی اساسی (MDD) تأثیر ضد افسردگی قابل مقایسه ای داشته باشد.

یک بررسی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که افراد با کمتر از ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته احساس خوشبختی می کنند. اما ورزش بیشتر بهتر است و نشان داده شده است که ورزش بیشتر باعث شادی بیشتر می شود.

همچنین ورزش در فضای باز ممکن است باعث افزایش شادی شود. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ورزش در طبیعت باعث افزایش خلق و خو و عزت نفس می شود، در حالی که تنش، عصبانیت و افسردگی را نیز کاهش می دهد.

۱-ورزش به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید

زندگی طولانی تر ممکن است منجر به خوشبختی بیشتر شود و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بین ورزش و طول عمر رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، محققان دریافته اند که ورزش به دلیل بهبود سلامت قلب و عروق در افراد مسن، خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد، از ایجاد برخی سرطان ها جلوگیری می کند و طول عمر کلی را افزایش می دهد.

۲-ورزش در پیری حافظه را بهبود می بخشد

خاطرات مثبت ما را شادتر می کنند و نشان داده شده است که ورزش باعث تقویت حافظه می شود، به ویژه در بزرگسالان مسن که ممکن است در معرض از دست دادن حافظه باشند.

به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تمرینات هوازی عملکرد اجرایی، یعنی حافظه کار، تفکر انعطاف پذیر و کنترل خود را در بزرگسالان بالای ۵۵ سال که در معرض خطر کاهش شناخت قرار دارند، بهبود می بخشد.

۳-ورزش باعث تغذیه سالم می شود

در حالی که تحقیقات نشان می دهد سالم تر خوردن باعث خوشبختی شما می شود، اما همچنین منطقی است: شما احتمالاً احساس خوشحالی می کنید که با بدن خود رفتار خوبی دارید، و بدن شما وقتی به او غذا و نوشیدنی سالم تری می دهید احساس بهتری دارد و کار می کند.

هنگامی که افراد شروع به استفاده از عادت های سالم مانند ورزش در زندگی خود می کنند، آنها تمایل دارند که در مناطق دیگر نیز هوشیارتر باشند ، مانند تغذیه سالم.

تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۵ ، نشان داد که شروع یا ادامه ورزش منجر به افزایش مصرف میوه و سبزیجات در مردان و زنان می شود. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۹ نتایج مشابهی را نشان داد که در آن شرکت کنندگان در یک برنامه ورزشی ۱۵ هفته ای که قبلاً بی تحرک بودند، به طور داوطلبانه غذاهای سالم را انتخاب می کردند.

۴-ورزش سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد

هرچه سیستم ایمنی بدن شما قوی تر باشد، احتمال بیماری شما کمتر است. از آنجا که وقتی بیمار نیستیم به طور کلی خوشحال هستیم ، احتمالاً به راحتی می توان گفت که تقویت سیستم ایمنی بدن شما را شادتر می کند – و ورزش می تواند در این امر کمک کند. اما شما باید آن را به یک عادت تبدیل کنید.

یک بررسی در سال ۲۰۱۸ شواهدی را نشان داد که ورزش منظم – اگر بطور منظم حداقل ۴۵ دقیقه در یک بار انجام شود – ممکن است از ضعف سیستم ایمنی بدن با افزایش سن جلوگیری کند.

۵-ورزش خواب را بهبود می بخشد

چندین مطالعه از جمله یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ورزش هوازی باعث بهبود خواب و کیفیت زندگی می شود. جای تعجب نیست که تحقیقات نشان می دهد داشتن یک خواب خوب در شب باعث بهبود خلق و خو و احساس رفاه می شود.

۶-ورزش باعث افزایش انرژی می شود

وقتی خسته شدید، احساس خوشبختی سخت است. اما وقتی احساس انرژی می کنید، حتی در مورد کارهای معمولی مثل تمیز کردن کمد نیز هیجان زده می شوید. تحقیقات نشان داده است که افراد فعال انرژی بیشتر و خستگی کمتری دارند.



 

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین