پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:41 - 1399/08/26

خبر خوش از بورس تهران

با مطرح شدن بحث تعطیلی دو هفته‌ای تهران، حاشیه‌هایی در زمینه احتمال تعطیلی بورس مطرح شد که در این زمینه رییس سازمان بورس اعلام کرد: قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود.

کارگر آنلاین | بحث تعطیلی دو هفته ای تهران موضوع تازه‌ای نیست، از مدت‌ها قبل و با گسترش شیوع ویروس کرونا بارها این موضوع از سوی مسوولان کشور مطرح و با مخالف همراه شد، تا اینکه هفته گذشته استاندار تهران با این موضوع موافقت کرد.

اعلام امکان تعطیلی دو هفته‌ای تهران از سوی استاندار تهران با واکنش‌هایی از سوی کارشناسان بازار سهام همراه بود و اعلام کردند که در صورت شامل شدن بورس برای تعطیلی دو هفته‌ای، بازار تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد و می‌تواند زمینه افزایش عرضه از سوی سهامداران را در بازار فراهم کند.

در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سیاست‌های جدید دولت برای پیشگیری و مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهوری در این جلسه ضمن صدور دستورات لازم به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست‌ها و محدودیت‌های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.

به دنبال مطرح شدن این خبر از سوی رییس جمهوری، از شب گذشته شک و تردیدهایی درباره احتمال تعطیلی بورس مطرح شد که در این زمینه حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گویی اعلام کرد: قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و به تبع آن بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود.

به گفته وی در صورتی که تعطیلی بانک‌ها توسط هیئت دولت به طور رسمی اعلام شود، بورس هم تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه گریبان کشور را گرفت و استان تهران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد؛ برخی محدودیت ها نیز در این استان پیش بینی شده است اما بنظر می آید این محدودیت کارایی زیادی در کاهش ترددها و در پی آن کاهش آمار مبتلایان به کوبید ۱۹ ندارد .

شاید موضوع تعطیلی تهران، راه حل قطعی کاهش ابتلا به کرونا در این استان نباشد اما می‌توان امیدوار بود که با تعطیلی دو هفته ای در کنار تعطیلی شهر با اعمال محدودیت های سختگیرانه، شاهد قطع زنجیره ابتلا به کرونا باشیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین