پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:50 - 1399/08/26

۶ مزیت شگفت انگیز اسیدهای چرب امگا

یک بررسی بسیار گسترده در سال ۲۰۱۶ که داده های ۱۶ کشور را جمع آوری کرد نشان داد که افرادی که به طور منظم از غذاهای دریایی و اسیدهای چرب امگا ۳ مشتق از گیاهان استفاده می کنند ، خطر مرگ کمتری ناشی از بیماری کرونر قلب را دارند.

به گزارش کارگر آنلاین، اسیدهای چرب امگا ۳ دسته ای از چربی ها هستند که برای سلامتی ما ضروری هستند. این چربی ها به سه شکل اصلی وجود دارند:اسید آلفا-لینولنیک (ALA). این اسیدهای چرب در برخی از آجیل ها و دانه ها مانند گردو و دانه های چیا وجود دارد.ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA). این اسیدهای چرب مانند ماهی آزاد و ماهی خال مخالی در ماهی یافت می شود.اسید Docosahexaenoic (DHA). این اسیدهای چرب مانند ماهی شاه ماهی و ماهی ساردین در ماهی یافت می شود.

در اینجا شش مزیت خوردن این اسیدهای چرب امگا ذکر شده است:

اسیدهای چرب امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

اسیدهای چرب امگا ۳ فواید زیادی برای سلامتی قلب و عروق دارد. چند روش که امگا ۳ می تواند به بهبود سلامت قلب شما کمک کند شامل موارد زیر است:

کاهش تری گلیسیرید ، نوعی چربی در خون
افزایش سطح HDL ، نوع سالم کلسترول
کاهش فشار خون

یک بررسی بسیار گسترده در سال ۲۰۱۶ که داده های ۱۶ کشور را جمع آوری کرد نشان داد که افرادی که به طور منظم از غذاهای دریایی و اسیدهای چرب امگا ۳ مشتق از گیاهان استفاده می کنند ، خطر مرگ کمتری ناشی از بیماری کرونر قلب را دارند.

علاوه بر این ، اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین ممکن است خطر حملات قلبی و مغزی را کاهش دهد.

اسیدهای چرب امگا ۳ سلامت چشم را بهبود می بخشد

DHA ، یکی از سه نوع امگا ۳ ، با غلظت زیاد در شبکیه دیده می شود – بخشی از چشم که نور را حس می کند و سیگنال هایی را به مغز می فرستد تا بتوانید ببینید. مقادیر کافی DHA برای ساختار و عملکرد شبکیه چشم مهم است.

بیشتر DHA هنگامی که نوزادان در رحم هستند در شبکیه جمع می شود. بنابراین ، به خصوص برای زنان باردار بسیار مهم است که از اسیدهای چرب امگا ۳ به اندازه کافی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود کودک رشد چشم مناسبی دارد.

امگا ۳ همچنین ممکن است علائم خشکی چشم را بهبود بخشد. در یک بررسی بزرگ در سال ۲۰۱۸ ، درمان خشکی چشم با مکمل های غذایی امگا ۳ و امگا ۶ بررسی شد. این مطالعه نشان داد که مصرف مکمل باعث افزایش روانکاری چشم می شود ، اما نتایج آنقدر قوی نبود که بتواند مکمل را به عنوان یک درمان مستقل برای خشکی چشم توصیه کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ با التهاب مقابله می کنند

التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی به آسیب و عفونت است. التهاب حاد ، مانند تورم یا قرمزی مفید است و به بهبود بافت ها پس از آسیب کمک می کند.

با این حال التهاب مزمن ، که در صورت ادامه پاسخ التهابی پس از بهبودی آسیب رخ می دهد ، با دیابت ، سرطان و کلسترول بالا در ارتباط است.

امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی است ، به این معنی که می تواند به کاهش التهاب مزمن کمک کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ چربی کبد را کاهش می دهد

اسیدهای چرب امگا ۳ نوید خوبی در درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) داده اند. NAFLD زمانی اتفاق می افتد که چربی زیادی در کبد جمع شده و می تواند علائمی مانند تورم شکم و بزرگ شدن طحال را ایجاد کند.

یک متاآنالیز ۲۰۱۶ نشان داد که مکمل امگا ۳ باعث بهبود چربی کبد ، بهینه سازی سطح آنزیم کبد و تنظیم میزان چربی در خون می شود.

اسیدهای چرب امگا ۳ سلامت مفاصل را تقویت می کنند

آرتریت روماتوئید ، شرایطی که باعث ایجاد حساسیت ، تورم و سفتی مفاصل می شود ، شامل درجات بالای التهاب مزمن است. به دلیل خواص ضد التهابی ، اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است درد و سفتی مرتبط با این بیماری را تسکین دهند.

اسیدهای چرب امگا ۳ باعث رشد سالم مغز در دوران بارداری می شوند

DHA اسید چرب اصلی ساختاری در سیستم عصبی مرکزی است ، و آن را برای رشد طبیعی مغز جنین بسیار مهم می کند. بنابراین ، به ویژه برای زنان باردار بسیار مهم است که DHA کافی مصرف کنند زیرا ۱۵٪ از رشد مغز در رحم اتفاق می افتد.



 

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین